PracaGrupypl.praca.dyskusje › prośba o ocenę pomysłu

  • 1. Data: 2004-02-09 07:23:15
    Temat: prośba o ocenę pomysłu
    Od: "Ania" <a...@o...pl>

    Mam małą prośbę o ocenę i ewentualne uwagi:
    Od jakiegoś czasu myślę o założeniu własnej działalności. To dla mnie
    wyzwanie - możliwość sprawdzenia się, nadzieja na wyższe zarobki (jak się
    uda) i inne...
    Mam duże doswiadczenie w telemarketingu - myślałam o tego typu działalności.
    w zakres usług mogłoby wchodzić w zależności od potrzeb zlecającego:
    -umawianie spotkań handlowych
    -zapoznanie z danym produktem firmy
    - poł. przychodzące - coś w stylu infolini
    itp...
    Jak myślicie jakie to ma szanse powodzenia w aktualnej rzeczywistości.
    Mnie się wydaje, że dla wielu firm mogloby to być ciekawe rozwiązanie -
    mniejsze koszty niż zatrudnienie pracownika - taka usługa potrzebna jest raz
    na jakiś czas, nie stale....
    Potrzebuję opini nie dotkniętych pasją (jak ja...)

    Ania

  • 2. Data: 2004-02-09 07:57:27
    Temat: Re: prośba o ocenę pomysłu
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    raz
    > na jakiś czas, nie stale....
    > Potrzebuję opini nie dotkniętych pasją (jak ja...)

    Jesli sprawia ci to przyjemnosc i jestes skuteczna to moze wypalic.
    Pamietaj, ze wiekszosc firm bedzie placila jedynie za umowione spotkania
    zakonczone sprzedaza produktu.
    Musisz sobie sprawdzic oplacalnosc relacji koszty DG+koszty rozmow do tego
    co beda ci placily firmy.
    Na poczatek moze swiadczenie uslug w siedzibie zleceniodawcy z jego
    telefonu, na umowe zlecenie?
    Widzialem niedawno, ze jak oglaszal sie telemarketer z doswiadczeniem, to
    pracodawca zaraz sie objawil i poprosil o CV - czyli ze dobry telemarketer
    jest w cenie.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > Ania

    ---

  • 3. Data: 2004-02-09 10:40:03
    Od: p...@p...onet.pl

    > Pamietaj, ze wiekszosc firm bedzie placila jedynie za umowione spotkania
    > zakonczone sprzedaza produktu.

    Takie podejscie jest nie fair i ania nie powinna sie zgadzac. Ona umowi
    spotkanie i to sie liczy, reszta zalezy od handlowca, nie od niej i ania nie
    moze ponosic odpowiedzialnosci za jego skutecznosc.

    Platnosc powinna byc od ilosci wykonanych telefonow, popartej billingiem i
    raportem z kim, o czym ania rozmawiala i jaki jest efekt rozmowy (brak
    zainteresowania, wyslac oferte, spotkanie, wykonac follo-up po X dniach, etc.).

    Pozdrawiam
    parrot

  • 4. Data: 2004-02-09 11:23:30
    Od: "Maciek Marchewczyk" <s...@s...com>

    Użytkownik "Ania" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam małą prośbę o ocenę i ewentualne uwagi:
    (...)
    Nie wiem, czy taka dzialalnosc ma szanse na powodzenie w tak malej skali.
    Call center juz istnieja, niektore naleza do swiatowych potentatow z tej
    dziedziny, z ich systemem szkolen, informatyka itp...
    Trudno powiedziec, czy istnieje nisza na tym rynku dla mikrodzialalnosci.
    Masz jakichs konkretnych klientow na oku, kogos juz pytalas, czy bylby w
    stanie placic za takie uslugi?
    W Twoim przypadku glowny problem to ustalenie za co klient ma Ci zaplacic...
    oczywiscie po problemie wspolnym dla kazdej firmy - znalezieniu klienta ;)
    Maciek

  • 5. Data: 2004-02-09 13:17:40
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik p...@p...onet.pl napisał:

    > Takie podejscie jest nie fair i ania nie powinna sie zgadzac.

    To jest nie fair. zgadzam sie.
    Podobnie jest nie fair, ze od roku nie moge znalezc pracy.
    W obu przypadkach takie sa realia swiata, ktory nas otacza.
    pzdr
    Krzysztof

  • 6. Data: 2004-02-09 17:47:35
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > itp...
    > Jak myślicie jakie to ma szanse powodzenia w aktualnej rzeczywistości.

    pracowalem w kilku formach w zyciu, i nie widze realnej mozliwosci i celu
    takiego zlecenia. Telefon z linia informacyjna musi byc staly, a nie
    okresowo udostepniany. Kazda szanujaca sie firma zatrudnie specjalistow ze
    swojej branzy do obsługi klientow,a nie przypadkowa firme. Jedyny cień sensu
    bym widzial, gdzyby taka firma poszukiwala dla mnie klientow .. za granica.
    Np produkuje sobie wanny, nieżle mi idzie, ale nie wiem, co sie dzieje z
    moim produktem na innych rynkach. Wiec daje zlecenie, Twoja firma wyszukuje
    i obdzwnia firmy z branzy w danym kraju- krajach i robi mi zestawienie.
    taka usługe to bym chyba umiał sprzedac (i sam chetnie kupil po rozsadnej
    cenie dla kilku krajow) :)
    Wojtek