11. Data: 2006-08-08 14:58:00
Temat:Re: pracodawca - zwiazki zawodowe
Od:"szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "candina" <candina[malpa]@o2.pl> napisał w wiadomości
news:eba341$tes$1@serwus.bnet.pl...

> właśnie, pracodawca nie będzie utrzymywał 'organu' który mu będzie kopał
> pod
> nogami ;-)

Dupa jasiu. W watku podany zostal art. 25 Ustawy o zwiazkach zawodowych.

Art. 31 tejze ustawy jest jeszczce ciekawszy.

sz.

12. Data: 2006-08-08 15:05:49
Od:"Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Przejrzyj Ustawe o Zwiazkach Zawodowych (DU 79/2001 poz. 854), w
> szczegolnosci art. 25 ust.2.

No i zajrzałam, ale nie widzę tam nic o konieczności wypłacania przez
pracodawcę diet i pokrywania kosztów delegacji związkowej.
Owszem, pracownikowi przysługuje urlop bezpłatny bądź wynagrodzenie zgodnie
z umową, jeśli doraźnie musi wziąć wolne w celach związkowych, ale to nie to
samo.

M.

13. Data: 2006-08-08 15:07:15
Od:"candina" <candina[malpa]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dupa jasiu. W watku podany zostal art. 25 Ustawy o zwiazkach zawodowych.
>
> Art. 31 tejze ustawy jest jeszczce ciekawszy.

Owszem ale myslalam, ze autor watku wie o tym, ze Pracodawca ma obowiazek
zwolnic ze swiadczenia pracy pracownika w przypadku koniecznosci pelnienia
pewnych funkcji - to wynika z KP. Natomiast nic mi niewiadomo o tym, by
firma miala obowiazek zwracac koszty np za bilety na wyjazd w zwiazku z
pelnienie funkcji zwiazkowych.

14. Data: 2006-08-08 15:08:42
Od:"candina" <candina[malpa]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zgodnie
> z umową, jeśli doraźnie musi wziąć wolne w celach związkowych, ale to nie

Wlasnie.

15. Data: 2006-08-08 16:38:16
Od:"Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eba9bb$mbl$1@serwus.bnet.pl candina
<candina[malpa]@o2.pl> pisze:

> Owszem ale myslalam, ze autor watku wie o tym, ze Pracodawca ma obowiazek
> zwolnic ze swiadczenia pracy pracownika w przypadku koniecznosci pelnienia
> pewnych funkcji - to wynika z KP.
Z KP? A gdzie to widzisz w KP?

> Natomiast nic mi niewiadomo o tym, by
> firma miala obowiazek zwracac koszty np za bilety na wyjazd w zwiazku z
> pelnienie funkcji zwiazkowych.
Takich kosztów pracodawca oczywiście nie ponosi.

Jotte

16. Data: 2006-08-08 17:23:00
Od:"Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eb9kk0$ca9$1@serwus.bnet.pl candina
<candina[malpa]@o2.pl> pisze:

> obowiązki ustawowe? jedyne co jest nałożone ustawowo na pracodawcę to
> konieczność negocjacji ze związkami...
Najpierw trzeba zapoznać się ze stanem prawnym, a potem pisać, bo inaczej to
się właśnie takie bzdury zapodaje, jak Ty teraz.

Jotte

17. Data: 2006-08-08 17:24:05
Od:"Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eb9qkm$b8b$1@news.onet.pl Nixe <n...@f...peel> pisze:

> Pracodawca nie ma obowiązku ponosić kosztów, które nie są w żaden sposób
> powiązane z przychodem.
Coś z logiką nie bardzo.
Wszelkie koszty, jakie pracodawca zgodnie z ustawą o związkach zawodowych
ponosi w powiązaniu z działającą w jego zakładzie pracy organizacją
związkową SĄ powiązane z przychodem poprzez sam fakt zatrudniania
pracowników - członków tegoż związku.
I on te koszty ma ponosić. Koniec, kropka.

Jotte

18. Data: 2006-08-08 17:24:09
Od:"Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eba341$tes$1@serwus.bnet.pl candina
<candina[malpa]@o2.pl> pisze:

> właśnie, pracodawca nie będzie utrzymywał 'organu' który mu będzie kopał
> pod nogami ;-)
Pracodawca ma znać prawo i go przestrzegać.

Jotte

19. Data: 2006-08-08 18:03:12
Od:"candina" <candina[malpa]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw trzeba zapoznać się ze stanem prawnym, a potem pisać, bo inaczej
> się właśnie takie bzdury zapodaje, jak Ty teraz.

Raczej Panu radze się zapoznać z istniejącym stanem prawnym, gdyż prawo
wymaga od pracodawcy, aby prowadził negocjacje "w dobrej wierze" z
reprezentantami związku....

20. Data: 2006-08-08 18:26:41
Od:"Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ebak0a$e37$1@serwus.bnet.pl candina
<candina[malpa]@o2.pl> pisze:

> Raczej Panu radze się zapoznać z istniejącym stanem prawnym, gdyż prawo
> wymaga od pracodawcy, aby prowadził negocjacje "w dobrej wierze" z
> reprezentantami związku....
1. Bez "panowania", proszę...
2. Dobra rada nie zawada, dzięki.
3. Ustawa o ZZ terminu negocjacje używa 2 (dwa) razy. Oba w art. 26?^1
pozostającym bez związku z dyskutowanym w tym wątku tematem. Wskaż prawo,
które przywołujesz w swojej wypowiedzi o obowiązku negocjowania "w dobrej
wierze".
4. Negocjuje się kwestie podlegające negocjacjom, obowiązki ustawowe sie
wypełnia.
5. Ponawiam sugestię zapoznania się z materią przed wypowiadaniem się.

Jotte