PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracodawca - zwiazki zawodowe

  • 11. Data: 2006-08-08 14:58:00
    Temat: Re: pracodawca - zwiazki zawodowe
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "candina" <candina[malpa]@o2.pl> napisał w wiadomości
    news:eba341$tes$1@serwus.bnet.pl...

    > właśnie, pracodawca nie będzie utrzymywał 'organu' który mu będzie kopał
    > pod
    > nogami ;-)

    Dupa jasiu. W watku podany zostal art. 25 Ustawy o zwiazkach zawodowych.

    Art. 31 tejze ustawy jest jeszczce ciekawszy.

    sz.

  • 12. Data: 2006-08-08 15:05:49
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przejrzyj Ustawe o Zwiazkach Zawodowych (DU 79/2001 poz. 854), w
    > szczegolnosci art. 25 ust.2.

    No i zajrzałam, ale nie widzę tam nic o konieczności wypłacania przez
    pracodawcę diet i pokrywania kosztów delegacji związkowej.
    Owszem, pracownikowi przysługuje urlop bezpłatny bądź wynagrodzenie zgodnie
    z umową, jeśli doraźnie musi wziąć wolne w celach związkowych, ale to nie to
    samo.

    M.

  • 13. Data: 2006-08-08 15:07:15
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Dupa jasiu. W watku podany zostal art. 25 Ustawy o zwiazkach zawodowych.
    >
    > Art. 31 tejze ustawy jest jeszczce ciekawszy.

    Owszem ale myslalam, ze autor watku wie o tym, ze Pracodawca ma obowiazek
    zwolnic ze swiadczenia pracy pracownika w przypadku koniecznosci pelnienia
    pewnych funkcji - to wynika z KP. Natomiast nic mi niewiadomo o tym, by
    firma miala obowiazek zwracac koszty np za bilety na wyjazd w zwiazku z
    pelnienie funkcji zwiazkowych.

  • 14. Data: 2006-08-08 15:08:42
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

> [...]
    zgodnie
    > z umową, jeśli doraźnie musi wziąć wolne w celach związkowych, ale to nie

    Wlasnie.

  • 15. Data: 2006-08-08 16:38:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eba9bb$mbl$1@serwus.bnet.pl candina
    <candina[malpa]@o2.pl> pisze:

    > Owszem ale myslalam, ze autor watku wie o tym, ze Pracodawca ma obowiazek
    > zwolnic ze swiadczenia pracy pracownika w przypadku koniecznosci pelnienia
    > pewnych funkcji - to wynika z KP.
    Z KP? A gdzie to widzisz w KP?

    > Natomiast nic mi niewiadomo o tym, by
    > firma miala obowiazek zwracac koszty np za bilety na wyjazd w zwiazku z
    > pelnienie funkcji zwiazkowych.
    Takich kosztów pracodawca oczywiście nie ponosi.

    Jotte

  • 16. Data: 2006-08-08 17:23:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eb9kk0$ca9$1@serwus.bnet.pl candina
    <candina[malpa]@o2.pl> pisze:

    > obowiązki ustawowe? jedyne co jest nałożone ustawowo na pracodawcę to
    > konieczność negocjacji ze związkami...
    Najpierw trzeba zapoznać się ze stanem prawnym, a potem pisać, bo inaczej to
    się właśnie takie bzdury zapodaje, jak Ty teraz.

    Jotte

  • 17. Data: 2006-08-08 17:24:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eb9qkm$b8b$1@news.onet.pl Nixe <n...@f...peel> pisze:

    > Pracodawca nie ma obowiązku ponosić kosztów, które nie są w żaden sposób
    > powiązane z przychodem.
    Coś z logiką nie bardzo.
    Wszelkie koszty, jakie pracodawca zgodnie z ustawą o związkach zawodowych
    ponosi w powiązaniu z działającą w jego zakładzie pracy organizacją
    związkową SĄ powiązane z przychodem poprzez sam fakt zatrudniania
    pracowników - członków tegoż związku.
    I on te koszty ma ponosić. Koniec, kropka.

    Jotte

  • 18. Data: 2006-08-08 17:24:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eba341$tes$1@serwus.bnet.pl candina
    <candina[malpa]@o2.pl> pisze:

    > właśnie, pracodawca nie będzie utrzymywał 'organu' który mu będzie kopał
    > pod nogami ;-)
    Pracodawca ma znać prawo i go przestrzegać.

    Jotte

  • 19. Data: 2006-08-08 18:03:12
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Najpierw trzeba zapoznać się ze stanem prawnym, a potem pisać, bo inaczej
    > się właśnie takie bzdury zapodaje, jak Ty teraz.

    Raczej Panu radze się zapoznać z istniejącym stanem prawnym, gdyż prawo
    wymaga od pracodawcy, aby prowadził negocjacje "w dobrej wierze" z
    reprezentantami związku....

  • 20. Data: 2006-08-08 18:26:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ebak0a$e37$1@serwus.bnet.pl candina
    <candina[malpa]@o2.pl> pisze:

    > Raczej Panu radze się zapoznać z istniejącym stanem prawnym, gdyż prawo
    > wymaga od pracodawcy, aby prowadził negocjacje "w dobrej wierze" z
    > reprezentantami związku....
    1. Bez "panowania", proszę...
    2. Dobra rada nie zawada, dzięki.
    3. Ustawa o ZZ terminu negocjacje używa 2 (dwa) razy. Oba w art. 26?^1
    pozostającym bez związku z dyskutowanym w tym wątku tematem. Wskaż prawo,
    które przywołujesz w swojej wypowiedzi o obowiązku negocjowania "w dobrej
    wierze".
    4. Negocjuje się kwestie podlegające negocjacjom, obowiązki ustawowe sie
    wypełnia.
    5. Ponawiam sugestię zapoznania się z materią przed wypowiadaniem się.

    Jotte