PracaGrupypl.praca.dyskusje › nielegalne oprogramowanie komputerowe w firmie , a rozwiązanie umowy ...

  • 1. Data: 2002-01-30 17:59:25
    Temat: nielegalne oprogramowanie komputerowe w firmie , a rozwiązanie umowy ...
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Witam.

    Po dłuższej przerwie piszę bo mam dylemat. Otóż pracowałem w firmie jako
    informatyk i musiałem odejść w niesławie (zresztą z niezawinionych
    przyczyn), a z pobudek czysto wynikających z chęci częstej zmiany ludzi
    przez pracodawcę. Jak to dziś bywa modne (ukłon w stronę pracodawców),
    zmienia się ludzi, a po to żeby składek nie odprowadzać, albo w razie
    upadłości firmy nie wypłacać odprawy, etc.
    Zamierzeniem pracodawcy nie było zatrudnianie mnie na dłużej niż 3 miesiące
    (chociaż obiecywał niewiadomo co), tylko na wykonanie pewnej części
    roboty (projektu i opieki nad siecią LAN). A że to nie 1 podejście i
    potraktowanie mojej osoby w ten o to sposób przez pracodawców
    to mam pytanie do Was jak dobrać się do "dupy" takiemu skur.....wi, za
    fakt nie posiadania legalnego oprogramowania w firmie
    (to firma produkcyjna - nie informatyczna).
    Ma w sumie za 100 000 zł tego, od systemów operacyjnych począwszy,
    poprzez pakiety Adobe i Corel a na AutoCad'ach skończywszy.

    Wiec pytanie brzmi, gdzie należy złożyć doniesienie o kradzionym i
    nielagalnym oprogramowaniu. Słyszałem że jest coś takiego jak BSA i
    ścigają takich jak on. Tylko czy działają skutecznie i mogę anonimowo to
    zgłosić. Jaka jest skuteczność takiego zgłoszenia i poniesienia
    odpowiedzialności przez pirata - pracodawcę ???

    Na te pytanie, proszę udzielcie odpowiedzi czy w ogóle warto potraktować
    go tak jak on traktuje ludzi, (chamskie zachowanie z łamaniem wszystkich
    praw pracownika) i gdzie należy ten proceder zgłosić konkretnie (podajcie
    namiary).
    Nie chodzi o PIP tylko o zadośćuczynienie za tych których zwolnił w ciągu 3
    miesięcy (naliczyłem 6, kolejni znów są naiwni że popracują u niego długo i
    cieszą się że zdobyli pracę).
    Czekam na wszelakie Wasze opinie !!!
    Proszę też na priva, jak kto woli.

    Pozdrawiam
    kolejny_bezrobotny_informatyk

  • 2. Data: 2002-01-30 22:00:59
    Od: Piotr <s...@p...com>

> [...]
    >miesięcy (naliczyłem 6, kolejni znów są naiwni że popracują u niego długo i

    należało w ostatnich dniach pracy dać facetowi na piśmie, że ma
    nielegalny soft i w dniu tym a tym kasujesz wszystko co nielegalne,
    łacznie z plikami wytworoznymi prze te progaramy.
    Myślę, że by trochę pomyśłam nim by Cię zwolnił

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 3. Data: 2002-01-30 22:09:22
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

> [...]
    > zgłosić. Jaka jest skuteczność takiego zgłoszenia i poniesienia
    > odpowiedzialności przez pirata - pracodawcę ???

    Telefon do linii antypirackiej BSA to: 0(...)22 434 34 34

    W Europie centrala BSA znajduje się w:
    EUROPE
    79 Knightsbridge
    London SWIX 7RB,
    England
    P 44.171.245.0304
    F 44.171.245.0310
    www.bsa.org
    e-mail s...@b...org

    W Polsce BSA jest reprezentowana przez:
    Kancelaria Prawna Sołtysiński, Kawecki Szlęzak
    Wawelska 15
    02-061 Warszawa
    tel. 608 70 00
    fax. 608 70 70

  • 4. Data: 2002-01-31 07:44:44
    Od: "Andrzej Wilkoszewski" <a...@s...pl>

    "Wrangler" <a...@i...pl> wrote in message
    > Witam.

    [ciach]
> [...]
    3
    > miesięcy (naliczyłem 6, kolejni znów są naiwni że popracują u niego długo

    Nie rób z siebie takiego Robin Hood'a. Rozumiem, że jesteś wkurzony i chcesz
    mu namieszać, ale nie mów, że to "dla dobra innych". Pomyśl choćby o tych,
    którzy jeszcze u niego pracują, a pracę stracą jak pójdzie z torbami.
    Nie mówię nie, ale wkurza mnie twoja próba zasłaniania się celami wyższymi
    przy prostym (i zrozumiałym) odegraniu się na facecie.

    Andrzej Wilkoszewski

  • 5. Data: 2002-01-31 08:28:02
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    ......pójdzie z torbami.

    nie sądzę, jeśli ma w firmie softu za 100k.
    Mniej zarobi przez jakiś okres, pewnie przy okazji jego pracownicy też :-(

  • 6. Data: 2002-01-31 10:20:44
    Od: "boufi" <b...@w...pl>

    .....................od znajomego informatyka słyszałem że kara wynosi
    10-krotność wartości znalezionego oprogramowania

  • 7. Data: 2002-01-31 13:21:47
    Od: "Kicek" <k...@w...krakow.pl>

    jak masz dylemat to się zastanów kto to instalował? jesli ty to zapomnil o
    skarzeniu bo tobie teżmoga sie dobrac do dupy

  • 8. Data: 2002-01-31 14:04:51
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "svobo" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > ......pójdzie z torbami.
    >
    > nie sądzę, jeśli ma w firmie softu za 100k.
    > Mniej zarobi przez jakiś okres, pewnie przy okazji jego pracownicy
    też :-(

    Jak dla mnie z kontekstu:

> [...]
    > Ma w sumie za 100 000 zł tego, od systemów operacyjnych począwszy,
    > poprzez pakiety Adobe i Corel a na AutoCad'ach skończywszy.

    wynika, że wartość nielegalnego oprogramowania w firmie wynosi ok 100
    000.
    Zatem pójdzie z torbami.
    Nie popieram piractwa, ale taka mściwość na innych pracownikach...
    W takich okolicznościach:

    > pracowałem w firmie jako informatyk i musiałem odejść w niesławie
    > (zresztą z niezawinionych przyczyn), a z pobudek czysto wynikających z
    chęci
    > częstej zmiany ludzi przez pracodawcę

    No cóż... osąd bardzo subiektywny.
    Nie doczytałem się, że nie zapłacił za wykonane zlecenia itp.
    Za to doszukałem się zawiści w treści:

    > kolejni znów są naiwni że popracują u niego długo i cieszą się że
    zdobyli pracę

    Praca w dzisiejszych czasach cieszy - nawet ta nie bardzo lubiana.
    I chyba lepiej mieć 3 wypłaty niż przez 90 dni jej nie mieć.

    Chester EM

  • 9. Data: 2002-01-31 21:44:42
    Od: "jaca" <j...@w...pl>

    > jak masz dylemat to się zastanów kto to instalował? jesli ty to zapomnil o
    > skarzeniu bo tobie teżmoga sie dobrac do dupy

    musieliby udowodnić, że on instalował
    a jeśli już to i tak na polecenie przełożonych
    odpowiedzialność w tym przypadku tak czy owak spada na szefa

    jaca

  • 10. Data: 2002-02-01 19:35:21
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On Thu, 31 Jan 2002 11:20:44 +0100, "boufi" <b...@w...pl> wrote:

    >.....................od znajomego informatyka słyszałem że kara wynosi
    >10-krotność wartości znalezionego oprogramowania

    Ale nigdy jej nie zasadzono zwykle jest to zakup oprogramowania + kara
    na np niewidomych informatykow. Radzilbym odczekac (np 2 tyg.) ale nie
    za duzo bo przywalisz niewinnemu czlowiekowi ktory przejmie po tobie
    obowiazki.

    Pzdr
    Limfo