PracaGrupypl.praca.dyskusje › kiosk ruchu

  • 1. Data: 2004-07-23 08:53:29
    Temat: Re: kiosk ruchu
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2-3 tys do tego papierosy jakś chemia i uzbieram 10 tyś . zysk z tego
    > mizerny (marża 10-25%) do tego opłacenie etatów i jestem na minusie.
    > Żeby prowadzenie kiosku się opłaciło to najlepiej być emerytem i
    > poprostu z małżonką sobie dorabiać.
    > Co ciekawe inforamcja jaką uzyskałem nie była w stylu kolportera jest
    > super duże obroty kupa kasy. Mam pytanie do kogoś kto np. prowadzi taki
    > kiosk, czy naprawdę miesięczny obrót gazetami jest tak niski( na dzień
    > wychodzi 100 zl = 80 gazet wyborczych) ?? nie mówie tu o kiosku na
    > dworcu bo tam i tak nie znajdę lokalizacji. jeśli tak to pomysł

    To jest tak, ze RUCH daje na ogol kioski agentom, z prowizja na poziomie 10 - 12 % od
    sprzedazy. Agent prowadzi wlasna dzialalnosc gospodarcza - w zakresie agencji.
    Sprzedaz w kiosku odbywa sie srodkami i przez RUCH. Obrót w kiosku zalezy od miasta
    i lokalizacji, znany mi kiosk w swietnym miejscu w malym miastreczku (15 000
    mieszkancow) ma obrot miesieczny kolo 20000 - 30000 zł. Prowizja jest na róznych
    poziomach zaleznie od artykulu, na biletach i kartach do telefonu 3 - 5 %, na
    przemyslowce 10, a na papierosach z 8, to jeszcze zalezy od konkretnego agenta i
    oddzialu w Polsce. Generalnie to daje z kiosku prowizje 1200-2000 zł, z tego płacisz
    ZUS 650 - jesli nie masz innego etatu, ksiegowosc jesli sam nie prowadzisz, i inne
    koszty jakie masz jako indywidualny przedsiebiorca, a potem z tego co zostanie
    podatek 19%. No i zapieprzasz 12 h na dzien, wstajac o 5 rano :) Nie liczac
    ewentualnych kradziezy i pomylek. Model taki, ze zatrudniasz sprzedawce i zyjesz z
    tego jest nierealny.
    Inna koncepcja jest u Kolportera, bo kazdy kiosk jest wlasnascia innego podmiotu,
    masz tylko ograniczenie do dokonywania zakupów u nich. Ale jest to dzialalnosc we
    wlasnym imieniu i na wlasny rachunek. Co niewiele zmienia w kategorii obrotu (choc
    Saloniki Kolportera to nie kioski, inny asortyment troszke).
    Najbardziej sensowne by bylo uruchomienie wlasniej trafiki, komercyjne kupowanie
    gazet i innych rzeczy i sprzedaz na wlasny rachunek, wtedy z marzy na poziomie 20 -
    25 % jestes w stanie wyzyc - solo:)
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-07-23 09:31:06
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2004 19:31:28 +0200, Piotrek <p...@g...pl> napisał:

    > To co wiem to mam dwie mozliwośći : albo jaestem agentem i dostaje
    > określoną prowizje albo mam sam kupuję sobie towar i nim obracam co nie
    > zmienia faktu że marże są takie jak napisałeś. Gdybym uzyskał obrót
    > 30000 to można to przemyśleć jesli mam uzyskać 10000 to nie ma o czym
    > gadać. Wydaje mi się jednak że temat jak dla mnie jest już zamknięty.
    >
    > Piotrek

    Ludzie jeszcze lacza w ramach "kiosku" pare dzialalnosci - widzialem takie
    mixy kiosk+punkt lotto+oplaty za zlotowke. Na godziny szczytu sciagaja do
    pomocy najblizsza rodzine, zeby obsluzycz 2 klientow rownoczesnie jesli
    tworza sie ogonki.
    Naturalnie najistotniejsza jest lokalizaxcja punktu i dobranie uslug do
    mieszkancow lub przechodniow najczestrzych w okolicy.

  • 5. Data: 2004-07-26 10:35:01
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2-3 tys do tego papierosy jakś chemia i uzbieram 10 tyś . zysk z tego
    > mizerny (marża 10-25%) do tego opłacenie etatów i jestem na minusie.
    (...)

    Znajomi kioskarze (z kiosku, w którym od kilku lat kupuję gazety) jakoś
    muszą na tym wychodzić, bo właśnie kończą budować dom. Mają zatrudnione dwie
    panie emerytki, przez resztę dnia sami siedzą.

    A.

  • 6. Data: 2004-08-13 19:59:32
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

> [...]
    > wychodzi 100 zl = 80 gazet wyborczych) ?? nie mówie tu o kiosku na
    > dworcu bo tam i tak nie znajdę lokalizacji. jeśli tak to pomysł
    Kiedys chcialem kupic Wyborcza z dodatkiem praca ale za puzno sobie
    przypomnialem i pani w kiosku na osiedlu powiedziala mi ze dziennie dostaje
    5 wyborczych z czego czesto ma jeszcze zwroty :-)

    Maciek