PracaGrupypl.praca.dyskusje › fundusze emerytalne - kiedy?

  • 1. Data: 2005-06-17 10:19:24
    Temat: fundusze emerytalne - kiedy?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Naszla mnie mysl jak w radio uslyszalem w jakiejs reklamie, zeby nie
    czekac, bo 11 lipca losuja i jakies takie...

    Od paru ladnych lat mam rente rodzinna, ale to chyba nieistotne jest. Ale
    od listopada zeszlego roku pracowalem - najpierw umowa zlecenie, a od bodaj
    3 miesiecy umowa o prace (na czas okreslony). Czy to znaczy ze mam sie
    zapisac do jakiegos funduszu?

    PS. - jaki Wy wybraliscie? :D

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 2. Data: 2005-06-17 17:59:14
    Temat: Re: fundusze emerytalne - kiedy?
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > bodaj
    > 3 miesiecy umowa o prace (na czas okreslony). Czy to znaczy ze mam sie

    a dostales list z ZUSu?
    jezeli tak to cos wybierz! nie daj sie wylosowac!!!
    decyzja jaki fundusz nalezy do ciebie, ale pamietaj jedno - nie zawsze to co
    reklamuja jest dobre

    JLU

  • 3. Data: 2005-06-17 19:51:14
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 17 Jun 2005 19:59:14 +0200, na pl.praca.dyskusje, jalboss napisał(a):

    > a dostales list z ZUSu?

    Hmm.. listu nie dostalem. Fakt ze wydawalo mi sie, ze mogliby cos
    poinformowac, ale znajac polskie urzedy, to uwierzylbym we wszystko, a fakt
    braku informacji nie zdziwilby mnie za nic ;)

    Ale to znaczy ze jak listu nie ma, bo funduszu wybierac nie musze/nie
    powinienem?

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 4. Data: 2005-06-18 12:02:58
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale to znaczy ze jak listu nie ma, bo funduszu wybierac nie musze/nie
    > powinienem?

    Wybrac fundusz możesz zawsze, jeżeli juz pracowałes , a pracodawca zgłosił
    cie w ZUSie i odprowadził za ciebie składkę.
    Jak przystąpisz do funduszu a teraz nie pracujesz to dla ciebie żadna
    strata, jedynie agent który cie zapisał nic nie dostanie za tą umowę.
    Jeżeli przystąpisz do funduszu a nie byłes zgłoszony w ZUSie to wtedy taka
    umowa zostanie anulowana i dalej pozostaniesz bezfunduszowcem :)

    Ważne jest to aby samemu wybrać a nie dać się wylosować!!

    Jarek

  • 5. Data: 2005-06-20 19:04:55
    Od: "www.multiofe.pl" <b...@m...pl>

    > Naszla mnie mysl jak w radio uslyszalem w jakiejs reklamie, zeby nie
    > czekac, bo 11 lipca losuja i jakies takie...
    Gwoli uscislenia losuja na koniec lipca, a do 10 (nie 11go) nalezy podpisac
    umowe przystapienia do OFE, zeby losowanie nas nie objelo.

    www.multiofe.pl wybór OFE