PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana pracy

  • 1. Data: 2004-05-21 19:21:52
    Temat: Zmiana pracy
    Od: "Grzegorz Busz" <g_busz@ZASIEKI_ANTYSPAMOWEgazeta.pl>

    Witam!

    Na rynku pracy jest bardzo nieciekawie, sam zresztą miałem okazję się
    przekonać o tym, poszukując bezskutecznie pracy przez ponad pół roku
    po ukończeniu studiów.

    W końcu pracę znalazłem i jestem w firmie X od prawie 9 miesięcy. W
    tym czasie dużo się nauczyłem, nabrałem jakże potrzebnego
    doświadczenia.
    Ostatnio zostałem zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną do firmy Y -
    czołowej firmy w branży, w której pracuję.

    Plusy nowej pracy (przy założeniu oczywiście, że okazałbym się
    odpowiednim kandydatem):
    - większe perspektywy rozwoju (zarówno w odniesieniu do firmy jak i
    pracujących w nim ludzi)
    - prawdodobnie znacznie wyższe wynagrodzenie

    Minusy:
    - konieczność przeprowadzki do Warszawy (codzienne dojazdy nie wchodzą
    w grę)
    - mniejsza gwarancja stałości pracy (w firmie X zatrudniony jestem na
    czas nieokreślony i pozycję mam raczej solidną)
    - w aktualnej pracy panuje bardzo dobra atmosfera, choć w nowym
    miejscu może być podobnie.

    W związku z tym mam pytanie. Czy rekrutacja (zaznaczam, że propozycję
    spotkania otrzymałem po upływie ponad roku od wysłanie aplikacji do
    firmy Y) odbywa się przy zachowaniu elementarnych zasad poufności?
    Chodzi mi o to, czy mój aktualny pracodawca może dowiedzieć się, że
    urlop wypoczynkowy wykorzystuję na poszukiwanie pracy u konkurencji?
    (w takiej sytuacji mógłbym zostać na lodzie...).

    Jakie są Wasze doświadczenia w tym zakresie? I co mi radzicie gdybym
    propozycję pracy u konkurencji otrzymał?
    (Rozmowa dopiero przede mną)

    Grzegorz Busz

  • 2. Data: 2004-05-21 20:57:47
    Temat: Re: Zmiana pracy
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Grzegorz Busz wrote:
    > Jakie są Wasze doświadczenia w tym zakresie? I co mi radzicie gdybym
    > propozycję pracy u konkurencji otrzymał?

    Prosta rada jest następująca: nie ufaj nikomu w takich sprawach w tym
    kraju.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 3. Data: 2004-05-21 22:00:35
    Od: "Maciek Marchewczyk" <s...@s...com>

    > W związku z tym mam pytanie. Czy rekrutacja (zaznaczam, że propozycję
    > spotkania otrzymałem po upływie ponad roku od wysłanie aplikacji do
    > firmy Y) odbywa się przy zachowaniu elementarnych zasad poufności?
    Na ogol ludzie nie sa idiotami - mozesz dosc spokojnie zwiedzac firmy, nie
    obawiajac sie, ze "doniosa" na Ciebie. Po co? W koncu kazdy chce miec
    cennego pracownika ;), a firma rekrutujaca Ciebie najprawdopodobniej wie
    doskonale, ze jest atrakcyjnym pracodawca...
    MM