PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek dla bezrobotnych- należy się czy nie?

  • 1. Data: 2004-04-30 08:09:28
    Temat: Zasiłek dla bezrobotnych- należy się czy nie?
    Od: "Sunvoy" <s...@w...pl>

    Witam
    Dzisiaj kończy mi się umowa o pracę na czas określony (próbne 3 miesiące).
    Przechodząc do tej pracy miałem przepracowane w poprzedniej firmie prawie
    1,5 roku. Skończyłem tam pracę 31 stycznia, a rozpocząłem w nowej 2 lutego.
    Czy po zmianie pracy, przepracowaniu 3 miesiący po przeprowadzce i skończniu
    umowy na czas określony - należy mi się zasiłek dla bezrobotnych? Dodam, że
    w obu firmach pracowałem na pełnym etacie.

    Pozdrawiam
    Sunvoy

  • 2. Data: 2004-04-30 08:44:48
    Temat: Re: Zasiłek dla bezrobotnych- należy się czy nie?
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    ubiegać się o zasiłek na okres 6 miesięcy możesz się ubiegać po
    przepracowaniu (musi być to umowa "składkowa, czyli np. nie wchodzi w to
    umowa o dzieło) 360 dni w ciągu ostatniego półtora roku.
    Jeżeli umowa zakończyła się nie z winy pracodawcy (czyli np za
    tzw.porozumieniem stron to o zasiłek możesz się ubiegać po trzech miesiącach
    od zarejestrowania

  • 3. Data: 2004-04-30 11:03:59
    Od: "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    A jak jest w przypadku gdy jest sie zatrudnionym na niepelnym etacie np 1/2
    lub 1/4 etatu. Czy do "stazu zasilkowego" wlicza sie pelen okres tego
    zatrudnienia np 8 miesiecy czy trzeba go dzielic- tj:
    dla 1/2 etatu sa wtedy 4 miesiace,
    dla 1/4 etatu sa wtedy 2 miesiace?
    --
    Pozdrav

    Los Michalos

  • 4. Data: 2004-04-30 15:16:39
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c6tbl9$n1e$1@news.onet.pl...
    > A jak jest w przypadku gdy jest sie zatrudnionym na niepelnym etacie np
    1/2
    > lub 1/4 etatu. Czy do "stazu zasilkowego" wlicza sie pelen okres

    Tak, wlicza się pełen okres, ale kryterium podstawowym nie jest wymiar
    czasu pracy, ale co najmniej minimalne wynagrodzenie miesięczne (aktualnie
    824 zł).

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-04-30 18:35:17
    Od: "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    > Tak, wlicza się pełen okres, ale kryterium podstawowym nie jest wymiar
    > czasu pracy, ale co najmniej minimalne wynagrodzenie miesięczne (aktualnie
    > 824 zł).

    Tzn. jak jest dokladnie? Jesli na przykladow w ramach 1/4 etatu otrzymywalem
    pensje 220 zl i pracowalem tak przez 8 miesiecy to jak czesc tego czasu
    wlicza sie do "stazu zasilkowego"??
    --
    Pozdrav

    Los Michalos

  • 6. Data: 2004-04-30 18:51:38
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    do obliczania zasiłku musiałeś zarabiać minimalną krajową czyli 824 pln.

    Użytkownik "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c6u63e$o79$1@news.onet.pl...

  • 7. Data: 2004-04-30 21:22:23
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]

    otrzymywalem
    > pensje 220 zl i pracowalem tak przez 8 miesiecy to jak czesc tego czasu

    Ten okres nie wlicza się do stażu uprawniającego do zasiłku dla
    bezrobotnych, traktowany jest jako przerwa, ponieważ nie osiągnąłeś co
    najmniej minimalnego wynagrodzenia. Jeżeli tak było w ciągu ostatnich 18
    miesięcy, to oznacza, że aktualnie nie masz prawa do zasiłku dla
    bezrobotnych, bo nie przepracowałeś co najmniej 365 dni z co najmniej
    minimalnym wynagrodzeniem w ostatnich 18 miesiącach.

    Pozdrawiam

    wa

  • 8. Data: 2004-05-04 07:21:25
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ubiegać się o zasiłek na okres 6 miesięcy możesz się ubiegać po

    A czemu tylko na 6 miesięcy? Wiesz gdzie mieszka pytający?

    Bo zasiłek może być 6, 12 lub 18 miesięcy... Zależy od miejsca zamieszkania.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl