1. Data: 2004-04-30 08:09:28
Temat:Zasiłek dla bezrobotnych- należy się czy nie?
Od:"Sunvoy" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dzisiaj kończy mi się umowa o pracę na czas określony (próbne 3 miesiące).
Przechodząc do tej pracy miałem przepracowane w poprzedniej firmie prawie
1,5 roku. Skończyłem tam pracę 31 stycznia, a rozpocząłem w nowej 2 lutego.
Czy po zmianie pracy, przepracowaniu 3 miesiący po przeprowadzce i skończniu
umowy na czas określony - należy mi się zasiłek dla bezrobotnych? Dodam, że
w obu firmach pracowałem na pełnym etacie.

Pozdrawiam
Sunvoy

2. Data: 2004-04-30 08:44:48
Temat:Re: Zasiłek dla bezrobotnych- należy się czy nie?
Od:"gromax" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ubiegać się o zasiłek na okres 6 miesięcy możesz się ubiegać po
przepracowaniu (musi być to umowa "składkowa, czyli np. nie wchodzi w to
umowa o dzieło) 360 dni w ciągu ostatniego półtora roku.
Jeżeli umowa zakończyła się nie z winy pracodawcy (czyli np za
tzw.porozumieniem stron to o zasiłek możesz się ubiegać po trzech miesiącach
od zarejestrowania

3. Data: 2004-04-30 11:03:59
Od:"Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak jest w przypadku gdy jest sie zatrudnionym na niepelnym etacie np 1/2
lub 1/4 etatu. Czy do "stazu zasilkowego" wlicza sie pelen okres tego
zatrudnienia np 8 miesiecy czy trzeba go dzielic- tj:
dla 1/2 etatu sa wtedy 4 miesiace,
dla 1/4 etatu sa wtedy 2 miesiace?
--
Pozdrav

Los Michalos

4. Data: 2004-04-30 15:16:39
Od:"waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Użytkownik "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:c6tbl9$n1e$1@news.onet.pl...
> A jak jest w przypadku gdy jest sie zatrudnionym na niepelnym etacie np
1/2
> lub 1/4 etatu. Czy do "stazu zasilkowego" wlicza sie pelen okres

Tak, wlicza się pełen okres, ale kryterium podstawowym nie jest wymiar
czasu pracy, ale co najmniej minimalne wynagrodzenie miesięczne (aktualnie
824 zł).

Pozdrawiam

wa

5. Data: 2004-04-30 18:35:17
Od:"Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, wlicza się pełen okres, ale kryterium podstawowym nie jest wymiar
> czasu pracy, ale co najmniej minimalne wynagrodzenie miesięczne (aktualnie
> 824 zł).

Tzn. jak jest dokladnie? Jesli na przykladow w ramach 1/4 etatu otrzymywalem
pensje 220 zl i pracowalem tak przez 8 miesiecy to jak czesc tego czasu
wlicza sie do "stazu zasilkowego"??
--
Pozdrav

Los Michalos

6. Data: 2004-04-30 18:51:38
Od:"gromax" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

do obliczania zasiłku musiałeś zarabiać minimalną krajową czyli 824 pln.

Użytkownik "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:c6u63e$o79$1@news.onet.pl...

7. Data: 2004-04-30 21:22:23
Od:"waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

otrzymywalem
> pensje 220 zl i pracowalem tak przez 8 miesiecy to jak czesc tego czasu

Ten okres nie wlicza się do stażu uprawniającego do zasiłku dla
bezrobotnych, traktowany jest jako przerwa, ponieważ nie osiągnąłeś co
najmniej minimalnego wynagrodzenia. Jeżeli tak było w ciągu ostatnich 18
miesięcy, to oznacza, że aktualnie nie masz prawa do zasiłku dla
bezrobotnych, bo nie przepracowałeś co najmniej 365 dni z co najmniej
minimalnym wynagrodzeniem w ostatnich 18 miesiącach.

Pozdrawiam

wa

8. Data: 2004-05-04 07:21:25
Od:"Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!!!

Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> ubiegać się o zasiłek na okres 6 miesięcy możesz się ubiegać po

A czemu tylko na 6 miesięcy? Wiesz gdzie mieszka pytający?

Bo zasiłek może być 6, 12 lub 18 miesięcy... Zależy od miejsca zamieszkania.

3mcie się.

--
Waldek "Jakec" Bulkowski
http://film.e-informator.pl