PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki informatyków na świecie- znalezione w Internec

  • 1. Data: 2003-08-15 14:03:56
    Temat: Zarobki informatyków na świecie- znalezione w Internec
    Od: Traper <t...@i...pl>

    Ostatnio trafiłem na artykuł o zarobkach informatyków za granicą:

    "IToolbox przeprowadziła wśród profesjonalistów IT z całego świata
    badanie dotyczące zarobków. Jak różnią się wynagrodzenia w IT w
    różnych regionach świata, jak szybko rosną/obniżają się, jakie
    specjalności są najwyżej cenione?

    Sondaż z pierwszej polowy czerwca br. objął ponad 3 tys.
    zarejestrowanych w sieci IToolbox członków. Celem było określenie
    poziomu płac w różnych regionach świata, w zależności od posiadanych
    umiejętności i specjalizacji oraz w celu ustalenia trendów w
    wynagrodzeniach specjalistów IT.

    Najwyższa średnia roczna płaca jest w Wielkiej Brytanii (81,6 tys.
    USD). Zbliżone płace otrzymują również informatycy w USA (80,28 USD).
    Czołówkę w tym rankingu uzupełniają także Europa Zachodnia (68,21 tys.
    USD), Australia (62,3 tys. USD), Kanada (56,6%) i - z płacą mniejszą
    niemal o połowę od płac na Wyspach - Singapur (43 tys. USD).

    Wyraźnie tańsi są informatycy w Afryce Południowej (30 tys. USD),
    Brazylii (19,9 tys. USD) nie mówiąc już o Indiach (8,6 tys. USD). "

    Całość na http://www.computerworld.pl/news/57938/1.html

    Ciekawe kiedy w Polsce bedzie pod tym względem chociaż tak jak w
    Afryce, bo o zarobkach takich jak w USA lub UK to nawet nie marzę.

    Pozdrawiam

    Traper

  • 2. Data: 2003-08-15 16:41:44
    Od: Dziadek Mróz <d...@n...invalid>

> [...]
    >Ciekawe kiedy w Polsce bedzie pod tym względem chociaż tak jak w
    >Afryce, bo o zarobkach takich jak w USA lub UK to nawet nie marzę.
    Wtedy jak staniemy się kolejnym stanem USA :-)))

    --
    Możesz się u mnie spowiadać

  • 3. Data: 2003-08-15 18:38:08
    Od: "Przemek" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Traper" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ciekawe kiedy w Polsce bedzie pod tym względem chociaż tak jak w
    > Afryce, bo o zarobkach takich jak w USA lub UK to nawet nie marzę.

    Pelniejsza informacja bylaby gdybys podal jeszcze przecietne zarobki w danym
    kraju i jaki % zatrudnionych to informatycy -bo z tego pewnie wynikaja
    stosunkowe wysokie zarobki informatykow w afryce ( po prostu jest ich malo)A
    co do zarobkow w UK to nie ma sie co podniecac - kolega niedawno wrocil z
    wakacji u rodziny w Londynie i opowiadal ze w tamtejszych autobusach
    komunikacji miejskiej wisza ogloszenia zachecajace do zostania kierowca
    takiego busa -pensja 1300funtow + dodatki czyli rocznie z 30000 $ i nie ma
    wielu chetnych do tej pracy.

    pzdr

  • 4. Data: 2003-08-16 08:30:21
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

> [...]

    > Ciekawe kiedy w Polsce bedzie pod tym względem chociaż tak jak w
    > Afryce, bo o zarobkach takich jak w USA lub UK to nawet nie marzę.

    Te 30 000 tys $ dotyczy chyba RPA i przeciwko takim zarbkom nic nie mam a
    jeżeli chodzi o reszte Afryki to dziekuję bardzo.

  • 5. Data: 2003-08-18 10:52:34
    Od: "" <c...@p...onet.pl>

    > Czołówkę w tym rankingu uzupełniają także Europa Zachodnia (68,21 tys.
    > USD),

    Nie wiem jak ta statystyke przeprowadzali. Ja pracuje jako programista
    od lat w Austrii, od zeszlego roku przecietna zarobkow w tej branzy
    spadla i wynosi obecnie ok. 36 400 w skali rocznej (2600 * 14 razy rocznie).
    Odlicz od tego 1000 EUR miesiecznie na podatki i ubezpieczenie (na reke
    dostajesz ok. 1600 EUR) oraz przecietny koszt wynajmu 1 pok. mieszkania ok.
    EUR 400 - 500 zaleznie od standardu, dalej koszty utrzymania ok. 700 - 800 EUR
    na osobe, czyli na czyto zostaje teoretycznie 300 do 400 EUR. Tylko
    teoretycznie, bo faktycznie to sie jakos rozplywa.

  • 6. Data: 2003-08-18 14:43:13
    Od: "Edi" <w...@p...fm>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na osobe, czyli na czyto zostaje teoretycznie 300 do 400 EUR. Tylko
    > teoretycznie, bo faktycznie to sie jakos rozplywa.

    Od kilku lat zarabiasz ok 2600 brutto w Austrii?
    Nic nie rośnie?

    PZdr

  • 7. Data: 2003-08-19 06:34:03
    Od: "" <c...@p...onet.pl>