PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynagrodzenie

  • 1. Data: 2003-07-18 06:55:07
    Temat: Wynagrodzenie
    Od: "LoN" <r...@o...pl>

    Jest już 18 lipiec a ja jeszcze nie dostałam wynagrodzenia za czerwiec:(
    Jak się zabezpieczyć żeby odzyskać pieniądze i jakie są moje szanse na
    późniejsze ich odzyskanie?

  • 2. Data: 2003-07-18 08:07:02
    Temat: Re: Wynagrodzenie
    Od: "marcin_" <e...@p...onet.pl>

    wyplata wynagrodzenia oraz innych swiadczen pracowniczych to jeden z
    fundamentalncyh obowiazkow kazdego pracodawcy.
    (zgodnie z art. 77 §1 pracodawca ma obowiązek spełnić to świadczenie zgodnie
    z rodzajem, ilością i jakością wykonanej pracy, a także biorąc pod uwagę
    kwalifikacje pracownika) niestety wielu z polskich pracodawcow zdaje sie o
    tym zapomniac (a to krotko mowiac: czyste naruszenie prawa).
    jesli Twoj pracodawca nie wykazuje checi zalatwienia sprawy polubownie
    mozesz wniesc skarge do Okregowego Inspektoratu Pracy. Inspektorat ma 30 dni
    na udzielenie Tobie oficjalnej odpowiedzi.
    W ciagu tego czasu inpektor przeprowadzi w firmie kontrole, ktora winna
    wykazac nieprawidlowosci, po czym wyda Pracodawcy nakaz uregluowania Twoich
    zaleglosci, oraz najpewniej dowali mu kare. :)
    (i dobrze mu tak! precz z badylarzami!!)

    pozdr,
    marcin

  • 3. Data: 2003-07-18 11:28:42
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    marcin_ wrote:
    > jesli Twoj pracodawca nie wykazuje checi zalatwienia sprawy polubownie
    > mozesz wniesc skarge do Okregowego Inspektoratu Pracy

    Ewentualnie wystapic z powodztwem do sadu pracy .
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 4. Data: 2003-07-18 12:00:27
    Od: "LoN" <r...@o...pl>

    Ale czy nie są to nikłe szanse na odzyskanie swojej zapracowanej kasy.
    Czy przyda się numer rachuunku bankowego tej firmy w sadzie itp??

  • 5. Data: 2003-07-18 12:45:03
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    LoN wrote:
    > Ale czy nie są to nikłe szanse na odzyskanie swojej zapracowanej kasy.
    > Czy przyda się numer rachuunku bankowego tej firmy w sadzie itp??

    Moze sie przydac, jesli sa tam jakies srodki, bowiem mozesz w pozwie
    zawrzec wniosek o zabezpieczenie roszczenia poprzez zajecie tego konta.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 6. Data: 2003-07-19 18:19:05
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    LoN napisał:

    > Jest już 18 lipiec a ja jeszcze nie dostałam wynagrodzenia za czerwiec:(
    > Jak się zabezpieczyć żeby odzyskać pieniądze i jakie są moje szanse na
    > późniejsze ich odzyskanie?

    Zacząć szukać nowej roboty, żeby nie skończyć jak niektórzy na tej
    grupie, którzy czekają spokojnie po pół roku, a dług rośnie.

    Flyer

  • 7. Data: 2003-07-20 10:38:03
    Od: "U." <i...@N...gazeta.pl>

    inpektor przeprowadzi w firmie kontrole, ktora winna
    > wykazac nieprawidlowosci, po czym wyda Pracodawcy nakaz uregluowania Twoich
    > zaleglosci, oraz najpewniej dowali mu kare. :)
    > (i dobrze mu tak! precz z badylarzami!!)

    taaa, a ta kara będzie bardzo druzgocząca, pracodawca ją ureguluje, ale Ty na
    swoje pieniądze dalej będziesz czekać...
    Dokładnie tak działa Inspektorat w moim mieście, nie potrafią nic wskórać.
    Solidaryzuję się i polecam znaleźć inny sposób na odzyskanie pieniędzy, a
    pracę oczywiście zmienic.