PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wniosek o objęcie ubezpieczeniem członka rodziny

  • 1. Data: 2010-09-27 06:50:15
    Temat: Wniosek o objęcie ubezpieczeniem członka rodziny
    Od: "trazor" <t...@o...pl>

    Witam,

    Procedura zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego mówi o tym, że
    ubezpieczony składa u płatnika składek wniosek o objęcie ubezpieczeniem członka
    rodziny.

    Próbowałem wygooglać wzór takiego wniosku niestety z marnym skutkiem:/
    Czy taki wzór w ogóle istnieje? Czy wystarczy napisać taki wniosek samodzielnie,
    tak aby zawierał wszystkie dane niezbędne aby pracodawca mógł wypełnić na jego
    podstawie zgłoszenie do ZUS?

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2010-09-27 07:21:59
    Od: tasior <t...@U...eu>

    Taki druk nazywa sie ZCNA, a wiecej informacji znajdziesz tu:
    http://tinyurl.com/3y65oz8

  • 3. Data: 2010-09-27 08:43:19
    Od: "trazor" <t...@o...pl>

    > Taki druk nazywa sie ZCNA, a wiecej informacji znajdziesz tu:
    > http://tinyurl.com/3y65oz8

    A czy przypadkiem tego druku nie powinien złożyć mój pracodawca?

    Pozdrawiam,
    M.

  • 4. Data: 2010-09-27 08:50:57
    Od: "trazor" <t...@o...pl>

    > A czy przypadkiem tego druku nie powinien złożyć mój pracodawca?

    Uzupełnienie

    Znalazłem następującą informację:

    "Procedura zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego jest
    następująca: najpierw ubezpieczony składa u płatnika składek wniosek o objęcie
    ubezpieczeniem członka rodziny.
    Następnie płatnik wniosek ten przekazuje do ZUS na formularzu ZUS ZCZA
    (zgłoszenie danych o członkach rodziny, których adres zamieszkania jest zgodny z
    adresem zamieszkania ubezpieczonego, dla celów ubezpieczenia zdrowotnego) albo
    ZUS ZCNA (gdy adresy nie są zgodne)."

    Mnie interesuje wniosek który składam u płatnika składek.

  • 5. Data: 2010-09-27 11:32:41
    Od: tasior <t...@U...eu>

    W dniu 2010-09-27 10:50, trazor pisze:
    > Mnie interesuje wniosek który składam u płatnika składek.

    Aaa, to przepraszam. Ten wniosek ma byc zielony w rozowe ciapki. Do tego
    musisz jeszcze umiescic numer buta i upodobania zywieniowe ubezpieczanego.

  • 6. Data: 2010-09-27 14:38:54
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2010-09-27 08:50, trazor pisze:
> [...]
    > tak aby zawierał wszystkie dane niezbędne aby pracodawca mógł wypełnić na jego

    http://www.google.pl/search?q=zg%C5%82oszenie+cz%C5%
    82onka+rodziny+zdrowotnego&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rl
    s=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

    drugi wynik:

    http://archiwalna.polsl.pl/adc/docs/DocZUS/Zgl_do_u_
    zdr.pdf

    Przeważnie zakłady pracy mają własne druki, ale możesz nawet na kartce
    zwykłej napisać, byle były wszystkie potrzebne dane (do ZCNA).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2010-09-27 20:45:30
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Mnie interesuje wniosek który składam u płatnika składek.

    No to zrób to na czego nie da się wydedukować samemu.
    Podejdź / przedzwoń do kadrowej/ księgowej i zapytaj co masz wypełnić.
    Nie ma czegoś takiego jak standardowy druk. Wspomniane ZCNA wypełnia płatnik
    na podstawie danych które pracownik poda. A jak poda to już sprawa zakładu.
    Przeważnie (mówię o tych zakładach które ja widuje na co dzięn a są to
    zakłady które mają 15-350 pracowników) robi się to na małej, żółtej ...
    sklerotyczce samoprzylepnej. to co musisz podać to imię, nazwisko,adres i
    pesel zgłaszanego.
    Chociaż znam jeden zakład, który ma swoje standardowe druki dla pracowników.
    Co nie znaczy że na żółtej samoprzylepnej karteczce się nie da :)

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2010-09-28 05:43:36
    Temat: Re: Wniosek o objecie ubezpieczeniem czlonka rodziny
    Od: t...@o...pl

    > PrzewaĹźnie zakĹ&#65533;ady pracy majÄ&#65533; wĹ&#65533;asne druki, ale moĹźesz
    nawet na kartce
    > zwykĹ&#65533;ej napisaÄ&#65533;, byle byĹ&#65533;y wszystkie potrzebne dane (do
    ZCNA).

    Bardzo dziękuję. Informacją, że nie ma na to standardowych druków wystarczy mi w
    zupełności. Dalej już sobie poradzę.

    Pozdrawiam,
    M.