PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wlasna firma komputerowa

  • 1. Data: 2003-02-24 12:50:32
    Temat: Wlasna firma komputerowa
    Od: k...@g...pl

    Witam grupe.

    Wlasnie koncze studia na kierunku IT. Chodzi mi po glowie otwarcie wlasnej
    firmy komputerowej tworzacej oprogramowanie bazodanowe. Czy trudne sa
    poczatki takiej dzialalnosci. Jak rozpoczac...?

    Pozdrawiam Krzysiek.

  • 2. Data: 2003-02-24 14:38:03
    Temat: Re: Wlasna firma komputerowa
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    k...@g...pl wrote:
> [...]
    > wlasnej firmy komputerowej tworzacej oprogramowanie bazodanowe. Czy
    > trudne sa poczatki takiej dzialalnosci. Jak rozpoczac...?

    MIec pomysl na produkt - jeden, dwa i dobrz go rpzemyslec. Zatrudnic sie
    gdzies zeby miec za co zyc i w miedzyczasie ten produkt stworzyc, potem
    kupic oficjalne narzedzia zarejestrowac firme, zrobic stronke i wystawic ten
    produkt -taki przyklad z zycia wziety - jak bedize dobry to juz bedziesz
    mial sie z czego utrzymac i rozwiajc dalej rozne rzeczy
    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/

  • 3. Data: 2003-02-24 16:06:44
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > produkt -taki przyklad z zycia wziety - jak bedize dobry to juz bedziesz
    > mial sie z czego utrzymac i rozwiajc dalej rozne rzeczy
    1. pomysł
    2.narzędzia
    3.promocja (samo sie nie sprzeda)
    4.konserwacja
    5. patrz pkt 3
    6.patrz pkt 4

    ,lecz w to trzeba sie mocno zangarzowac a aby byly zlecenia potrzeba reklamy
    + handlowca wdrozeniowca /serwisanta
    na początek 2 osoby to minum , bo programista musi miec wzgledny spokoj a
    nie miedzyczasie odbierac tel/email

    powodzenia

    rafal

  • 4. Data: 2003-02-25 08:32:02
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    rafal wrote:
> [...]
    > na początek 2 osoby to minum , bo programista musi miec wzgledny
    > spokoj a nie miedzyczasie odbierac tel/email

    z doswiadczenia kolegi moge powiedziec ze na poczatek wystarczy jedna osoba
    :)

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/

  • 5. Data: 2003-02-25 08:42:56
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > z doswiadczenia kolegi moge powiedziec ze na poczatek wystarczy jedna
    osoba

    wszystko zalezy od tego czy chce sie prowadzic dzialalnosc gospodarcza i
    "zbierac" na zus czy robic interesy i zarabiac.
    zalozyc firme to nie problem, wbic sie w rynek i wypracowac sobie
    pozycje latwo nie jest, szczegolnie w IT, gdzie masz nie dosc ze niezbyt
    sprzyjajaca w ostatnich czasach koniunkture to i konkurencji mase.

  • 6. Data: 2003-02-25 14:45:16
    Od: "KOMPAD" <k...@m...icpnet.pl>

    > zalozyc firme to nie problem, wbic sie w rynek i wypracowac sobie
    > pozycje latwo nie jest, szczegolnie w IT, gdzie masz nie dosc ze niezbyt
    > sprzyjajaca w ostatnich czasach koniunkture to i konkurencji mase.

    Po pierwsze : zakładam , że nie masz tzw. koneksji itp.
    Jeżeli masz to Ciebie moje uwagi w większości nie dotyczą.
    Jeżeli jednak nie masz takich możliwości , to najskutecznejszym sposobem
    jest * :
    1.posiadać drugą osobę ( znaczy żonę ) mającą dobry , stały etat w dużej
    dobrze prosperującej dużej firmie.
    2. naprawdę z Jej etatu żyjesz i opłacasz ZUS ( +- 640 zł na wejściu )
    3. tworzysz swój program tj.rozbudowaną aplikację bazodanową , Twoja
    kobieta jest bardzo odpowiedzialna, rozsądna i pracowita tj.
    daje Ci w tym czasie jeść , pić , a niejednokrotnie płaci też Twoje rachunki
    .
    4.+- po roku pracy powinieneś mieć już jakiś produkt finalny i kogoś do
    pomocy ( szukanie zbytu) , a w niedługim czasie kilka sprzedaży . Być może
    będziesz już mógł stopniowo zacząć się
    z tego utrzymywać i ulżyć zapracowanej żonie
    5.mijają lata , w końcu jednak może się zdarzyć ,że z żoną będziecie nadal
    razem , a Ty
    zdobędziesz już tyle sprzedaży ( i co ważne - umów serwisowych) , że
    przejmiesz pałeczkę i
    będziesz odpowiadać za całość finansów firmy .
    6. Twoja żona w nagrodę spędzi urlop na Wyspach Kanaryjskich ( może Cię
    zabierze ze sobą ? )

    Reasumując , potrzebna jest przede wszystkim kasa życie w pierwszych latach
    funkcjonowania firmy w przeciwnym razie będziesz prowadził wojnę partyzancką
    rynkiem, wierzycielami itd.
    I teraz bardzo poważnie .
    Myślę ,że trzeba postawić nie na zamkniętego w sobie intelektualistę ,
    lecz na cwianiaka -
    spryciarza !!! który wszelkimi sposobami będzie Ci "nagrywał" sprzedaże .
    Ktoś
    taki to właśnie Dobry Handlowiec.
    Tak naprawdę, to on jest tym Wielkim Człowiekiem i poniekąt twórcą sukcesu
    firmy , który da Ci szanse przeżycia z Twoim statusem "pana informatyka -
    programisty" .
    Jeżeli tego nie zrozumiesz zawczasu, a nie masz możliwości o których piszę
    wyżej, lepiej zaraz postaraj się o pracę ( łatwo powiedzieć) na etacie w
    dużej,dobrze
    prosperującej firmie i to niekoniecznie w branży IT . Można już zacząć na
    ostatnim roku studiów i o ile wiem teraz tacy goście są poszukiwani i
    przepraszam, "są w cenie" . W pracy cieszą się również prestiżem i na ogół
    dobrze zarabiają .
    Sorry za sarkazm .
    Pozdrawiam i powodzenia - myśl pozytywnie ;
    ps.
    zdziwisz się gdy się dowiesz ,że zbliżony funkcjonalnie do Twojego program,
    aplikację bazodanową nad którą ty pracowałeś dajmy na to pół roku , rok
    albo dłużej ,
    większe firmy , o szerokich możliwościach reklamy , dystrybucji,
    zatrudniające sztaby programistów, wielu handlowców, sprzedają
    za parę stówek - fajnie ?
    Łatwo być konkurencyjnym w takiej sytuacji , ponosić koszty , płacić ZUS .
    Oblicz więc najpierw ile kosztuje wyprodukowanie aplikacji bazodanowej .
    Weź pod uwagę wszytkie koszty bieżące , zakup narzędzia programistycznych,
    stałe opłaty.
    Weług moich doświadczaeń wyjdzie , że w zasadzie potrzebny jest też ktoś w
    rodzaju producenta filmowego ( sorry ) ,
    kto wpompuje w to sporo kasy, zrobi konieczne analizy, wypromuje itd.
    Ale mimo wszystko nadal życzę sukcesu.

  • 7. Data: 2003-02-25 18:14:25
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Tue, 25 Feb 2003 15:45:16 +0100, gdy "KOMPAD"
    <k...@m...icpnet.pl> napisał:

> [...]
    >.
    >4.+- po roku pracy powinieneś mieć już jakiś produkt finalny

    A czy tej firmy nie może założyć jak już będzie miał ten produkt? :)

    Ale z przedmówcami się zgodzę - niech zacznie od znalezienia klientów,
    produkt jest w takich przypadkach rzeczą wtórną, chyba, że wymyśli
    'killer-app', która sprzeda się sama.

    pozdrowienia,
    Robert

  • 8. Data: 2003-02-25 21:00:22
    Od: "KOMPAD" <k...@m...icpnet.pl>

> [...]
    >
    > Ale z przedmówcami się zgodzę - niech zacznie od znalezienia klientów,
    > produkt jest w takich przypadkach rzeczą wtórną, chyba, że wymyśli

    Przecież żeby wszystko miało ręce i nogi trzeba kupić "coś" do robienia
    aplikacji , i jest to spory koszt , to "coś" trzeba też przynajmniej
    dokładnie poznać, a to też wymaga czasu i czasu.
    W zasadzie narzędzie to powinno być jednak przypisane do firmy producenta
    ( kwestia podatków ), zakładając ,że ma być to od początku porządnie
    robione, to raczej opłaca się je kupić "na firmę" z której będzie wychodziła
    sprzedaż.
    Oczywiście świadomie trochę idealizuję ale wszystko raczej powinno i zmierza
    w tym kierunku.
    Myśle ,że "spontaniczne" programowanie już przechodzi do lamusa chociażby z
    tego powodu , że narzędzia których używamy są coraz bardziej
    rozbudowane,pamięciożerne i wymagające dobrego warsztatu także w sensie
    dosłownym.Można pisać bez ponoszenia kosztów w zaciszu domowym tylko ,że
    jest to trochę pisanie sobie, a muzom i trudno zajmować się innymi
    sprawami - jest to zajęcie b. absorbujące i wymaga "trybu wyłączności" .
    To gadanie o wcześniejszym znalezieniu klientów też się raczej kupy nie
    trzyma - palcem na wodzie pisane . Nie sądzę aby traktowano gościa poważnie
    , zwłaszcza kiedy jest taka rozudowana oferta na rynku , chyba, że łut
    szczęścia - jakiś ekscentryk zechce postawić na niego mimo ,że programów
    jest bez liku - mówiąc delikatnie...
    Generalnie jak to w życiu - ktoś lub coś musi pomóc( np. tzw. fart) inaczej
    nie wypracuje się takiej pozycji na rynku aby realnie funkcjonować jako
    firma produkująca oprogramowanie .
    Ale pomarzyć można.
    Pozdr.
    Andrzej

  • 9. Data: 2003-02-26 11:14:17
    Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl>

    Dnia wto, 25 lut 2003 tako rzecze KOMPAD:

    > Przecież żeby wszystko miało ręce i nogi trzeba kupić "coś" do robienia
    > aplikacji , i jest to spory koszt

    O, niekoniecznie. Pomijając piractwo, jest całkiem sporo bardzo dobrych
    narzędzi OpenSource. Tylko oczywiście trzeba uważać aby nie popaść w
    pułapkę licencyjną.

> [...]
    > , zwłaszcza kiedy jest taka rozudowana oferta na rynku , chyba, że łut
    > szczęścia - jakiś ekscentryk zechce postawić na niego mimo ,że programów

    To prawda. Może więc, dlatego należało by oferować coś czego inni nie
    oferują. Choćby przestawić nastawienie z produktu na usługę, np. tak jak
    to robi RedHat. "Ich" oprogramowanie jest darmowe, jednak firmy płacą im
    nie za sam produkt, ale za usługę którą jest konfiguracja i serwis. W
    sumie to można na tym nawet zarobić więcej, bo dla firm bardziej liczy
    się support niż samo oprogramowanie.

    --
    Uzdrawiam
    Paweł Suwiński