PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę - szczegół

  • 1. Data: 2003-01-30 19:19:13
    Temat: Umowa o pracę - szczegół
    Od: "Karolo" <r...@g...pl>

    Witam. Czy w umowie o pracę ew. w porozumieniu do umowy o pracę musi być
    określony rodzaj kwoty do wypłaty czyli np 1000 zł netto lub 1000 zł brutto
    lub 1000 zł po ubruttowieniu. Jaki rodzaj przyjmuje się gdy nie określono
    netto czy brutto. Czy jest taki zapis dopuszczalny? Czyli tylko 1000zł? Czy
    tak umowa jest ważna. I czy mogę domagać się przy wypłacie rozwiązania
    korzystniejszego dla mnie, czyli 1000 zł netto?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-30 19:38:30
    Temat: Re: Umowa o pracę - szczegół
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > tak umowa jest ważna. I czy mogę domagać się przy wypłacie rozwiązania
    > korzystniejszego dla mnie, czyli 1000 zł netto?

    Powinno być podane czy to jest netto czy brutto.
    Podejrzewam, że przy tak zawartej umowie dostaniesz na wypłatę jakieś 700
    zł.
    Oczywiście przy wypłacie będziesz mógł się domagać 1000 zł ale będzie to
    pewnie twoja ostatnia wypłata :)
    Reasumując: gdyby pracodawca chciał ci zapłacić 1000 zł wpisałby to w umowę.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-01-30 21:04:21
    Od: "Kaktus" <p...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Karolo" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak umowa jest ważna. I czy mogę domagać się przy wypłacie rozwiązania
    > korzystniejszego dla mnie, czyli 1000 zł netto?

    Oczywiście, że brutto. Skąd pracodawca ma wiedzieć jakie podatki płacisz?

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@k...chip.pl

  • 4. Data: 2003-01-30 22:38:46
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    > tak umowa jest ważna. I czy mogę domagać się przy wypłacie rozwiązania
    > korzystniejszego dla mnie, czyli 1000 zł netto?

    Pracodawca płaci pracownikowi kwotę "po ubruttowieniu". Z tej kwoty
    pracownik płaci swoją część do ZUSu i do US. Pracodawca jest tylko "poborcą"
    tych składek.

    --
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-01-31 13:02:29
    Od: s...@p...onet.pl

    W tej sprawie jest Orzeczenie Sądu Najwyższego z 2002 , króry orzekł, ze w
    umowie o pracę wpisuje się wynagrodzenie brutto. Tak ze nie masz czego rządać.
    Czekać cierpliwie na podwyżzkę lub zmienić pracodawcę. Pozdrawiam.