PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwiadczenie przedemerytalne a dzialalnosc gospodarcza › Swiadczenie przedemerytalne a dzialalnosc gospodarcza
    From: "rafal" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Swiadczenie przedemerytalne a dzialalnosc gospodarcza
    Date: Wed, 13 Aug 2003 08:37:48 +0200

    Witam
    Mam taki maly pomysl i ponieważ jestem raczej laikiem w sprawach, o
    których pisze poniżej proszę o pokazanie mi ewentualnych słabych miejsc
    tego pomysłu. Otóż mój Teść ma 55 lat, i ma już 39 lat pracy i prowadzi
    malutka działalność gospodarcza (obwoźny handelek obuwiem) i co chyba
    istotne, nie jest Vat-owcem. Zapragnął on przejść na świadczenie
    przedemerytalne, celem oczywiście niepłacenia 700 zł ZUSu i otrzymywania 500
    zł zasiłku. Po otrzymaniu tegoż zasiłku planuje sobie dalej w spokoju
    handlować. Poza tym, nie chce, przy okazji tej kombinacji, utracić
    przywileju niebycia Vatowcem. Twierdzi, ze gdyby zlikwidował działalność i
    zaczął ja od nowa musiałby płacić Vat co byłoby dla niego bardzo
    niekorzystne.
    Zgodnie z tym co wyczytałem w dodatku do GW z dnia 23.07.03 (Świadczenia
    przedemerytalne dla kogo kiedy i ile) może przejść na to świadczenie pod
    warunkiem, ze po 01.01.04 zakład pracy w którym pracuje zwolni go z powodu
    niewypłacalności pracodawcy.
    Tak wiec uknułem taki plan, Teść 01.12.03 przepisuje działalność na
    Teściową (zakładam, ze przepisanie dzialanosci nie powoduje utraty
    przywileju niepłacenia Vatu), Ja w tym czasie zakładam taka działalność
    (jako ze ona jest nowa staje się Vatowcem), zatrudniam Teścia i po 01.01.04
    bankrutuje, wystawiam Teściowi odpowiednie zaświadczenie, ze zwalniam go z
    powodu mojej niewypłacalności. On w tym momencie nabywa prawa do ubiegania
    się o świadczenie przedemerytalne, a ja kończę karierę prywatnego
    przedsiębiorcy. Teść po jakimś czasie staje się szczęśliwym posiadaczem
    świadczenia i teraz Teściowa przepisuje znów ta działalność na niego
    (zakładam znów ze to przepisywanie nie powoduje utraty przywileju niebycia
    Vatowcem).

    Tak wiec na koniec tej całej kombinacji Teść ma świadczenie przedemerytalne
    i tym samym 1100 miesięcznie w kieszeni, prowadzi dalej swoja działalność, a
    ja mam plusa jako dzielny Zięć ;)

    Ponieważ pewnie nietrudno zauważyć, ze jestem lai(koni)kiem w sprawach
    Vatowo-dzialalnosciowo-gospodarczych proszę bardzo o wskazania mi luki w tym
    rozumowaniu.

    Pozdrawiam
    Rafał.