PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie lekarskie, ciąża, umowa na czas określony › Re: zwolnienie lekarskie, ciąża, umowa na czas określony
    From: "witos" <usuńto_witekowidzki@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnienie lekarskie, ciąża, umowa na czas określony
    Date: Sun, 25 May 2003 09:33:22 +0200

    Na wstępie zaznacz, ż znam się na temacie tylko tyle, że w zeszłym roku
    miałem egzamin z prawa pracy i skolenie bhp półtora roku temu, między
    innmymi o prawie pracy :-) Ale z tego co pamiętam, to jesli po wygaśnięciu
    umowy, Twoja żona nie dostała nowej ale również nie został jej wypowiedziany
    stosunek pracy, to umowę uważa się za automatycznie przedłużoną, zaś na
    piśmie powinna być spisana chyba po 2 tygodniach od wygaśnięcia poprzedniej.
    Jeśli nie zostanie spisana, to nadal jest ważna, ale pracodawca już może być
    chyba ukarany przez kogoś tam.

    Polecam lekturę kodeksu pracy, tam jest to opisane.
    poszukaj www.sejm.gov.pl
    o ubezpieczeniach znajdziesz tu: http://www.zus.pl/swiadcze/t_swiad.htm
    Pozdrawiam
    Witek

    "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > 2. Czy wystarczy poinformować np. kierownika? Czy trzeba wysłać
    > zaświadczenie lekarskie
    > o byciu w ciąży do kadr? Czy data zaświadczenia ma znaczenie?
    >
    > 3. Dzisiaj moja żona poczułą się niedobrze i wzięła zwolnienie lekarskie
    na
    > kilka dni. Lekarka jej powiedziała, że
    > jeśli nie ma przedłużonej umowy to zwolnienie jest nieważne. Czy to
    prawda,
    > czy przedłużenie umowy jest
    > automatyczne i nie wymaga potwierdzenia tego na piśmie?
    >
    > 4. Czy wynagrodzenie za czas bycia na zwolnieniu wypłaca pracodawca czy
    ZUS