PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzieło między osobami fizycznymi › Re: umowa o dzieło między osobami fizycznymi
    From: <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o dzieło między osobami fizycznymi
    Date: Tue, 15 Feb 2005 14:20:22 +0100
    Sender: t...@p...onet.pl@rtr-5.core.lanet.net.pl

    news:l0j311h3bkp7k1up4l1cuecdfbetlicgqo@4ax.com...
    > Pięknego dnia Tue, 15 Feb 2005 02:55:03 +0100, "Yasiu" <y...@o...pl>
    > zakodował:

    > Nie

    Nie wiem z czego to wnosisz.

    kodeks cywilny mówi:

    Art. 627. Przez umowę o dzieło przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do
    wykonania oznaczonego dzieła, a zamawiający do zapłaty wynagrodzenia.

    Art. 628. § 1. Wysokość wynagrodzenia za wykonanie dzieła można określić
    przez wskazanie podstaw do jego ustalenia. Jeżeli strony nie określiły
    wysokości wynagrodzenia ani nie wskazały podstaw do jego ustalenia,
    poczytuje się w razie wątpliwości, że strony miały na myśli zwykłe
    wynagrodzenie za dzieło tego rodzaju. Jeżeli także w ten sposób nie da się
    ustalić wysokości wynagrodzenia, należy się wynagrodzenie odpowiadające
    uzasadnionemu nakładowi pracy oraz innym nakładom przyjmującego zamówienie.

    Nie ma mowy o prowadzeniu działalności.

    Jeżeli chcę zatrudnić sąsiada do postawienia płota to jest to ewidentnie
    umowa o dzieło, jeżeli sąsiad zawodowo nie zajmuje się budowaniem to można
    podpisać umowę o dzieło, pytanie tylko kto nalicza i odprowadza podatek za
    to dzieło?