PracaGrupypl.praca.dyskusjerozmowa kwalifikacyjna - wady co podawac? › Re: rozmowa kwalifikacyjna - wady co podawac?
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozmowa kwalifikacyjna - wady co podawac?
    Date: Sat, 09 Dec 2006 00:10:52 +1300

    winetu wrote:

    > Kutwa jak mnie wkurza ten cyrk. Co by tu im naklamac. Oczywiscie nie chodzi
    > mo Ciebie eliza bo dobrze podpowiedzialas tylko o ta cala glupia otoczke
    > rozmow, listow motywacyjnych i innych bzdetow niewiele majacych wpolnego z
    > kompetencjami i przydatnoscia pracownika na danym stanowisku.

    Ale tu chodzi wlasnie o to, zeby powiedziec prawde. "Wada" na rozmowe
    kwalifikacyjna to cecha, ktora w pewnych okolicznosciach jest wada, a w
    innych (tych dotyczacych danego stanowiska) jest zaleta czy tez
    "przydatna wada". Np. jak ktos jest obsesyjnym perfekcjonista, to moze
    to byc powazna wada w obcowaniu w nim w codziennym zyciu lub w branzach,
    ktore wymagaja improwizacji i luzu, ale w ksiegowosci to zaleta. A jak
    ktos jest radosny i gadatliwy, to jest to wada w zakladzie pogrzebowym,
    ale zaleta w rozrywkowym programie radiowym. Kazdy czlowiek ma sporo
    takich cech, ktore sa niejednoznaczne i sa na plus lub minus zaleznie od
    sytuacji.
    Ludzie maja problem z odpowiedzia na to pytanie wylacznie wtedy, gdy 1)
    sami sie nad soba i swoimi cechami nie zastanowili 2) aplikuja na
    nieodpowiednie dla siebie stanowisko. Pytanie o wady to tak naprawde
    pytanie "ktore z Twoich wad na tym stanowisku stana sie zaleta?"

    Szczegolnie czesto wystepuje p. 1), bo choc wszelkie podreczniki czy
    szkolenia na poczatku mowia o "wypisaniu swoich silnych i slabych stron"
    itd., to zwykle sie przez to szybko przelatuje, zakladajac, ze kazdy
    posiada doskonala znajomosc siebie samego. W przypadku wiekszosci ludzi
    nie jest to prawda - postrzegaja siebie samych przez pryzmat
    dotychczasowych doswiadczen, w ktore sie pakowali wskutek braku
    znajomosci siebie, staraja sie dopasowac do oczekiwan drugiej osoby na
    tyle, ze nie zastanawiaja sie nad tym, jaka jest prawdziwa wersja, tylko
    jakie wymyslic klamstwo albo cos takiego jak chwila szczerosci z samym
    soba nie przychodzi im w ogole do glowy. W zasadzie najwiekszym
    problemem jest nieswiadome zaklamywanie, mowienie i myslenie o idealnym
    obrazie siebie zamiast o rzeczywistym sobie. (Czasem, zeby to wyciagnac
    od czlowieka, trzeba zejsc z tematow zwiazanych z zyciem zawodowym i
    spolecznym i pogadac z nim o ksiazkach, filmie, muzyce, grach i innych
    bezinteresownych gustach i emocjach, realizowanych w samotnosci).

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533