PracaGrupypl.praca.dyskusjeposwiadczenie bezp. o klauzuli "poufne"... › Re: poswiadczenie bezp. o klauzuli "poufne"...
    From: "Krzysiek" <b...@j...org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: poswiadczenie bezp. o klauzuli "poufne"...
    Date: Tue, 22 Oct 2002 16:55:16 +0200

    > wiesz, to ma byc stanowisko informatyka-"zlotej raczki" w jednostce
    > wojskowej,
    > glowne zadanie to ewidencjonowanie wydawanego sprzetu i oprogramowania
    > oraz serwisy.
    > takie wymagania co do dokumentow aplikacyjnych byly napisane w ogloszeniu,
    > na takie stanowisko troche mnie to zdziwilo, ale armia to armia, nato itd.
    > itp.

    Poswiadczenie bezpieczenstwa wlasnie po to Ci bedzie potrzebne jako
    informatykowi,
    poniewaz bedziesz mial dostep do dokumentow niejawnych wytwarzanych
    komputerowo do klauzuli "Poufne" wlacznie w tejze jednostce.
    Z doswiadczenie moge powiedziec, ze nie bedziesz tylko ewidencjonowal
    sprzet, ale takze bedziesz wytwarzal (jako wykonawca techniczny, czyli po
    prostu przepisywal) dokumenty. Dowodca jednostki moze zatrudnic Cie nawet
    wtedy, gdy nie masz poswiadczenia. Ma on prawo (zgodnie z ustawa o ochronie
    informacji niejawnych) dopuscic Cie do informacji niejawnych do klauzuli
    "Poufne" wlacznie wytworzonych w daneh jednostce. Jak juz bedziesz tam
    pracowac, to na wniosek dowodcy jego Pelnomocnik ds. ochrony przeprowadzi w
    stosunku do Ciebie postepowanie sprawdzajace, ktore zakonczy sie wydaniem
    lub odmowa wydania poswiadczenia bezpieczenstwa.
    Ot i cala filozofia :)
    Pozdrawiam
    Krzysiek