PracaGrupypl.praca.dyskusjekiosk ruchu › Re: kiosk ruchu
    From: "fotech" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kiosk ruchu
    Date: Fri, 23 Jul 2004 10:53:29 +0200

    > Zastanawiałem się ostatnio czy nie otworzyć kiosku ruchu . Rzecz w tym
    > że nie wiem jakich mogę się spodziewać obrotów. Zadzwoniłem do Osoby w
    > Ruchu która zajmuje informacją na temat współpracy i co się dowiedziałem
    > :Że w średnioobrotowych kiskach typu osiedlowe obrót gazet miesięczny to
    > 2-3 tys do tego papierosy jakś chemia i uzbieram 10 tyś . zysk z tego
    > mizerny (marża 10-25%) do tego opłacenie etatów i jestem na minusie.
    > Żeby prowadzenie kiosku się opłaciło to najlepiej być emerytem i
    > poprostu z małżonką sobie dorabiać.
> [...]

    To jest tak, ze RUCH daje na ogol kioski agentom, z prowizja na poziomie 10 - 12 % od
    sprzedazy. Agent prowadzi wlasna dzialalnosc gospodarcza - w zakresie agencji.
    Sprzedaz w kiosku odbywa sie srodkami i przez RUCH. Obrót w kiosku zalezy od miasta
    i lokalizacji, znany mi kiosk w swietnym miejscu w malym miastreczku (15 000
    mieszkancow) ma obrot miesieczny kolo 20000 - 30000 zł. Prowizja jest na róznych
    poziomach zaleznie od artykulu, na biletach i kartach do telefonu 3 - 5 %, na
    przemyslowce 10, a na papierosach z 8, to jeszcze zalezy od konkretnego agenta i
    oddzialu w Polsce. Generalnie to daje z kiosku prowizje 1200-2000 zł, z tego płacisz
    ZUS 650 - jesli nie masz innego etatu, ksiegowosc jesli sam nie prowadzisz, i inne
    koszty jakie masz jako indywidualny przedsiebiorca, a potem z tego co zostanie
    podatek 19%. No i zapieprzasz 12 h na dzien, wstajac o 5 rano :) Nie liczac
    ewentualnych kradziezy i pomylek. Model taki, ze zatrudniasz sprzedawce i zyjesz z
    tego jest nierealny.
    Inna koncepcja jest u Kolportera, bo kazdy kiosk jest wlasnascia innego podmiotu,
    masz tylko ograniczenie do dokonywania zakupów u nich. Ale jest to dzialalnosc we
    wlasnym imieniu i na wlasny rachunek. Co niewiele zmienia w kategorii obrotu (choc
    Saloniki Kolportera to nie kioski, inny asortyment troszke).
    Najbardziej sensowne by bylo uruchomienie wlasniej trafiki, komercyjne kupowanie
    gazet i innych rzeczy i sprzedaz na wlasny rachunek, wtedy z marzy na poziomie 20 -
    25 % jestes w stanie wyzyc - solo:)
    Wojtek