PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: jak jest z 13tką dla nauczycieli?
  • Data: 2005-02-06 13:15:15
    Temat: Re: jak jest z 13tką dla nauczycieli?
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > w GB czy USA ze nauczyciel dostaje kase tylko za
    > miesiace w ktorych pracuje. Wakacje, ferie zimowe, ferie swiateczne i k...
    > jeszcze 13-nastek sie zachciewa. Jak ja niecierpie tej stonki
    > nauczycielskiej ktora pracuje po 18-20 h, ma co i rusz wolne, karte
    > nauczyciela, prawo do rocznego urlopu zdrowotnego, etc. ...... i jeszcze
    > narzeka na zarobki albo sie jakichs dodatkowych przywilejow i dodatkow
    > domaga.

    Ty chyba gościu miałeś jedynki czy dwójki w szkole, czy co?

    Co Cię obchodzi nauczyciel ile pracuje ile zarabia? A Ty ile pracujesz ile
    zarabiasz, ile z Twojego czasu spędzonego w biurze, przed komputerem, czy może
    jako PH w samochodzie to słuchanie muzyki, dłubanie w nosie, gadka z kolegami o
    wynikach sportowych itp.
    Patrz najpierw na siebie, a potem oceniaj innych, a lepiej nie oceniaj, bo nie
    masz takiej władzy, każdy niech patrzy na siebie i jak zrobić, żeby mu było
    lepiej.
    A jak ja nie cierpię tej stonki, która tylko patrzy na innych, że moze trochę
    ma lepiej i zamiast motywować do tego żeby też mieć lepiej to myślą jak odebrać
    im, żeby za dobrze nie mieli. Z taką mentalnością jako kraj do niczego nie
    dojdziemy.
    Kolejna sprawa, znam ten zawód z dwóch a nawet trzech stron i wierz mi nie jest
    to praca łatwa i pomimo tych "super przywilejów" wolałem pracować nie w ogólnie
    pojętej oświacie.
    Owszem dużo nauczycieli narzeka nie widząc plusów i czasem to dość dziwna
    społeczność, ale argument o 18 godzinnym tygodniu pracy to pewnego rodzaju
    nieporozumienie i tylko ten co nie wie o co chodzi może tak gadać.
    Co do jakości nauczycieli jest tak samo jak w innych zawodach, sa lepsi i
    gorsi, tacy co robią to z powołania i nie, nie ma co uogólniać.
    Co do czasu pracy - są prezesi firm, co większość czasu pracy czytają gazety,
    przejdą się po firmie, pojeżdża na bankiety itp - jak zmierzysz ich
    zaangażowanie. Są pracownicy na taśmie pracujący na akord po 12 godzin
    dziennie, który powinien więcej zarabiać - ten co dłużej pracuje? Mierzenie
    pracy tylko ilością godzin jest bez sensu i nie można tego robić w stosunku do
    nauczycieli.
    Będziesz miał dzieci, moze masz, ja osobiście wolałbm, zeby moje dzieci uczyły
    osoby dobrze zarabiające, co przyciągnie ludzi, którzy będą o tą pracę
    zabiegać, a że taki nauczyciel mając 18 godzin zarobi więcej niż ja to chwała
    mu za to, jego pieniądze i jego sprawa.

    Wracając do tematu, jeśli ktoś pyta czy mu przysługuje 13tka to jego sprawa,nie
    wiesz o co chodzi, nie zabieraj głosu, nie wiemy czy Ty nie masz innych
    przywilejów, może masz premie od obrotu, może masz inne dodatki, może masz
    darmowy basen albo firma Ci płaci na fundusz emerytalny - nie interesuje mnie
    to, ale popatrz na siebie. A może masz własną działalność i sam dyktujesz
    stawki za swoją pracę i wystawiasz faktury, proszę bardzo może amortyzujesz
    prywatny samochód, w koszty wpisujesz tusz do drukarki, na której Twoja zona
    drukuje sobie zdjęcia z wakacji - proszę bardzo nie powiesz mi, że jesteś
    biedny ucisniony pracownik, który na niczym nie korzysta. Kazdy jakoś może
    tylko nie widzi swego, a bolą go widoczne przywileje innych.