PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
  • Data: 2005-09-09 22:15:31
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Efendi" <f...@r...di> napisał w wiadomości
    news:dfrbk7$8s0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Pytanie nie jest nawet humorystyczne, lecz absurdalne. Pracodawca nie może
    > stawiać takich wymogów, chyba, że jest w jakiś sposób związany z branżą
    > muzyczną i pracownicy mają na codzień do czynienia z muzyką, ale w ramach

    Nie moze ich stawiac jawnie, ale nieoficjalnie jak najbardziej i spelnienie
    takich nieoficjalnych warunkow czesto rozstrzyga o wyborze miedzy
    kandydatami spelniajacymi mniej wiecej w roznym stopniu merytoryczne
    kwalifikacje na dane stanowisko.

    > obowiązków służbowych. Może się zdarzyć sytuacja, że zespół pracowników ma
    > takie wpływy, że może decydować o tym jakiego wzrostu ma być kandydat, ale
    > odmawianie przyjęcia kandadatowi na tej podstawie jest czystą głupotą.
    > Rzeczywiście może być interpretowane jako dyskryminacja. Trudno jednak
    > sobie
    > wyobrazić, by jakikolwiek pracodawca był na tyle durny, by podać taki
    > powód
    > odmowy.

    No wlasnie i IMHO przepisy sa w tej kwestii glupie. Jakby mi ktos odmowil
    podajac jako powod to, ze jestem blondynka, a on chce brunetki (w pracy,
    ktorej wykonywanie nie jest bezposrednio zwiazane z wygladem) to bym
    wzruszyla ramionami - natomiast gdyby jako powod podano mi, ze np. moje
    opanowanie jezyka obcego jest niewystarczajace albo ze cos tam innego
    merytorycznego nie spelniam, to bym miala wiekszego zgryza. Bo osobiste
    preferencje niemerytoryczne sa tak zroznicowane, ze rozbicie sie o nie jeden
    raz nie oznacza, ze jest sie ogolnie niekonkurencyjnym, natomiast powod
    merytoryczny moze to oznaczac. Nadrobienie braku merytorycznego jest
    znacznie bardziej kosztowne i czasochlonne niz wylosowanie kogos bez danego
    uprzedzenia, zwlaszcza jak to rzadki rodzaj uprzedzenia.

    I.