PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
  • Data: 2005-09-09 06:54:41
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: "Efendi" <f...@r...di> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Asmodeusz" <c...@n...asmodeusz.prv.pl> napisał :
    > Pytanie mimo humorystycznej formy jest całkiem poważne.
    > Myślę że taki pozornie drobiazg, dla odrzuconego kandydata jest
    > dyskryminacją, a dla potencjalnego pracodawcy może być dost istotnym
    > wymogiem.
    > Akurat muzyka wydaje się dobrym przykładem. Jakoś nie wyobrażam sobie
    > np. zatrudnienia programisty metala razem z dotartym już zespołem który
    > umila sobie pracę słuchając hiphopu. Przewidywane tarcia międzyludzkie
    > są chyba dość istotnym powodem do odrzucenia czyjejś kandydatury.

    Pytanie nie jest nawet humorystyczne, lecz absurdalne. Pracodawca nie może
    stawiać takich wymogów, chyba, że jest w jakiś sposób związany z branżą
    muzyczną i pracownicy mają na codzień do czynienia z muzyką, ale w ramach
    obowiązków służbowych. Może się zdarzyć sytuacja, że zespół pracowników ma
    takie wpływy, że może decydować o tym jakiego wzrostu ma być kandydat, ale
    odmawianie przyjęcia kandadatowi na tej podstawie jest czystą głupotą.
    Rzeczywiście może być interpretowane jako dyskryminacja. Trudno jednak sobie
    wyobrazić, by jakikolwiek pracodawca był na tyle durny, by podać taki powód
    odmowy.
    Tarcia międzyludzkie w pracy a dyskryminacja to zupełnie różne sprawy.
    Tarcia mogą przerodzić się w mobbing, jeśli ktoś wykorzystuje swoje
    stanowisko do znęcania się nad podwładnym.