PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
  • Data: 2005-09-08 09:14:55
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Efendi [Thu, 8 Sep 2005 10:11:54 +0200]:

    > OK, zmieniam grupę. Zdarza się odsyłanie dyskutantów do grupy
    > pl.soc.psychiatria, tyle, że takiej grupy nie ma...

    Jest .psychologia jesli faktycznie Ci potrzeba ;)

    > Rozumiem, w naszym kraju nie ma sensu poruszać takich tematów.

    Poruszac -- tak, ale z sensem i tam, gdzie faktycznie wystepuje
    problem, a nie defaultowo zawsze jak tylko pojawi sie jakikolwiek
    niezadowolony niepelnosprawny.

    > Rozumiem. Żeby sobie nie narobić bigosu, czasami trzeba brać
    > pod uwagę krążące w społeczeństwie stereotypy. Po co się wychylać?

    Nie rozumiesz, nie? No to Ci wyjasnie: te 6 lat temu nie mialo
    wiekszego sensu wymagac od ludzi natychmiastowej zmiany podejscia
    bo oni by go nie zmienili. Natomiast spotykajac sie z nowym dla
    siebie zjawiskiem "baby-informatyka" oswoili sie z tym widokiem,
    dotarlo do nich ze to jednak tak tez bywa, i w tej chwili nie
    trzeba juz takich szopek odstawiac. Kwestia jak mowie 6 lat.

    Gdybym natomiast sie wtedy uparla jak osiol, to efektem byloby
    tylko i wylacznie to, ze kupowaliby od tych firm, ktore wysla
    do nich faceta. I tyle. Efekt zaden.

    Jak juz chcesz o cos walczyc, to z glowa to rob a nie za pomoca
    zadan, fochow i sadow. To wzbudza agresje a nie tolerancje.

    > Gościa o kulach na gońca nie zatrudnisz dlatego, że nie jest
    > w stanie wykonywać określonych czynności

    Ale wez mu to przetlumacz, jak ten sie upiera ze przeciez ma
    czym sie poruszac, a nawet jak wejscie po schodach chwile mu
    dluzej zajmie to co z tego, przeciez sie wdrapie. BO ON CHCE.
    I koniec, dyskusji nie ma.

    > Nikt Ci nie każe zatrudniać niepełnosprawnych, nie wolno tylko
    > tych ludzi obrażać.

    Sek w tym, ze oni sie czesto czuja obrazeni rzeczami, ktore sa
    dla wiekszosci ludzi calkowicie normalne. Przewrazliwienie to
    bardzo charakterystyczna cecha tej grupy osob. I ja tam sie nie
    podejmuje zgadywac, co ktoremu sie akurat wyda obrazliwe.

    Dlatego owszem, kulture zachowac, ale tez nie wdawac sie w zadne
    dyskusje -- wygodniej tak jest i tyle.

    > Może warto się zastanowić skąd bierze się ta postawa roszczeniowa?
    > Może ci ludzie też mają ambicje, natomiast bariery, które blokują
    > im rozwój są dużo większe niż w przypadku ludzi pełnosprawnych.

    Ale sluchaj, teraz mylisz dwie rozne rzeczy. Prywatnie rozumiem,
    skad sie to przewrazliwienie moze brac, i prywatnie moge ignorowac
    niepelnosprawnosc. Natomiast jesli ona w jakims stopniu zagraza
    funkcjonalnosci firmy, to ja ja juz musze wziac pod uwage. Tak samo
    jak brak doswiadczenia czy nieznajomosc jezyka polskiego ;) I to
    naprawde nie ma zwiazku z samym zjawiskiem niepelnosprawnosci ale
    z wynikajacymi z tego ograniczeniami. Rozumiesz?

    > Dyskryminacją nie jest samo odmówienie zatrudnienia niepełnosprawnemu

    No toz wlasnie o tym mowie: sporo spotkalam takich, ktorzy wlasnie
    tak traktuja odmowe przyjecia do pracy -- wrzask DYSKRYMINACJA i
    od reki grozby "a ja Was pozwe!" leca. I jakos zadnemu nie wpadlo
    do glowy, ze wlasnie dlatego pracy znalezc nie moze. A malo tego,
    wyrabia tez okreslona opinie innym niepelnosprawnym, dzialajac
    tym de facto na ich niekorzysc.

    I tak, po paru takich mozna miec dosc i omijac wszystkich jak leci
    szerokim lukiem...

    Kira