From: "Jean" <j...@w...pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: Swiadczenie przedemerytalne a dzialalnosc gospodarcza
Date: Wed, 13 Aug 2003 21:36:43 +0200

> Wg cytowanego juz przeze mnie dodatku do GW sa 4 drogi uzyskania SP dla
> mężczyzny:
>
> 1. 63 lata zycia + 25 lat pracy+ zwolnienie z pracy (bez wzgledu na rodzaj
> zwolnienia, takze zakonczenie dzialalnosci gospodarczej)+ minimalny okres
> zatrudnienia u ostatniego pracodawcy jest niewymagany

tu odpada, wiek 55

> 4. bez wzgledu na wiek + 39 lat pracy + zwolnienie w zwiazku z
> niewyplacalnosca pracodawcy + minimalny okres zatrudnienia u ostatniego
> pracodawcy jest niewymagany

to jest np dla PKPowcow, poczytaj o niewyplacalnosci pacodawcy na podst.
prawa upadlosciowego

> Jestes pewien? Mysle, ze taka osoba moze sobie dorobic do ilus tam
zlotych,
> wiec to moze tez jest do obejscia. Moze mozna ja zatrudnic u kogos kto
> bedzie prowadzil ta dzialalnosc?

nie moze miec DG - gdyz emeryt musi spelniac warunki bezrobotnego (art.2
ust1 pkt 2),
a suma SP i tego co zarobi nie moze przekraczac 200% zasilku (art.37n)

to byla jedna kwestia, druga jest taka, ze od 1 stycznia ma sie zmienic
ustawa o bezrobociu (bedzie to ustawa o promocji zatrudnienia) i emeryci
odejda do zusu i na dzis dzien jest ciezko powiedziec jak to bedzie....

Jean