PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwiadczenie przedemerytalne a dzialalnosc gospodarcza › Re: Swiadczenie przedemerytalne a dzialalnosc gospodarcza
  • Data: 2003-08-13 19:36:43
    Temat: Re: Swiadczenie przedemerytalne a dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Jean" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wg cytowanego juz przeze mnie dodatku do GW sa 4 drogi uzyskania SP dla
    > mężczyzny:
    >
    > 1. 63 lata zycia + 25 lat pracy+ zwolnienie z pracy (bez wzgledu na rodzaj
    > zwolnienia, takze zakonczenie dzialalnosci gospodarczej)+ minimalny okres
    > zatrudnienia u ostatniego pracodawcy jest niewymagany

    tu odpada, wiek 55

    > 4. bez wzgledu na wiek + 39 lat pracy + zwolnienie w zwiazku z
    > niewyplacalnosca pracodawcy + minimalny okres zatrudnienia u ostatniego
    > pracodawcy jest niewymagany

    to jest np dla PKPowcow, poczytaj o niewyplacalnosci pacodawcy na podst.
    prawa upadlosciowego

    > Jestes pewien? Mysle, ze taka osoba moze sobie dorobic do ilus tam
    zlotych,
    > wiec to moze tez jest do obejscia. Moze mozna ja zatrudnic u kogos kto
    > bedzie prowadzil ta dzialalnosc?

    nie moze miec DG - gdyz emeryt musi spelniac warunki bezrobotnego (art.2
    ust1 pkt 2),
    a suma SP i tego co zarobi nie moze przekraczac 200% zasilku (art.37n)

    to byla jedna kwestia, druga jest taka, ze od 1 stycznia ma sie zmienic
    ustawa o bezrobociu (bedzie to ustawa o promocji zatrudnienia) i emeryci
    odejda do zusu i na dzis dzien jest ciezko powiedziec jak to bedzie....

    Jean