eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa o podwyżce - jak zacząc, jak prowadzić › Re: Rozmowa o podwyżce - jak zacząc, jak prowadzić
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !newsfeed.icp.pl!news.icp.pl!not-for-mail
    From: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa o podwyżce - jak zacząc, jak prowadzić
    Date: Fri, 30 Jun 2006 23:08:54 +0200
    Organization: Instytut Klikologii Stosowanej :-)
    Lines: 48
    Message-ID: <e...@s...poczta.onet.pl>
    References: <e842k0$bh8$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: s...@p...onet.pl
    NNTP-Posting-Host: c64-239.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.icpnet.pl 1151701740 17452 62.21.64.239 (30 Jun 2006 21:09:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Jun 2006 21:09:00 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.7/32.534
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.23.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:184696
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 30 Jun 2006 22:46:55 +0200, "jaQbek" <j...@s...eu> wklepał(-a):

    >Zastanawiam się, jak rozpocząć taką rozmowę, kiedy uderzyć z tym do szefa - czy
    >czekać na spektakularny sukces w projekcie, czy podejść tak po prostu z dnia na
    >dzień i powiedzieć "szefie, chciałbym porozmawiać o podwyżce".
    >Jak wogóle taką rozmowę rozpocząć - czy walić prosto z mostu, że chodzi o
    >podwyżkę, czy zacząć w rodzaju "chciałbym porozmawiać o moich dokonaniach", czy
    >lepiej "chciałbym porozmawiać o przyszłości w firmie" ?

    Hmm...
    "chciałbym porozmawiać o moich dokonaniach" = czy umieścicie mnie na firmowej
    Hall of fame?
    "chciałbym porozmawiać o przyszłości w firmie" = mam pewną ofertę na oku i
    zwolnię się jeśli nie dostanę podwyżki
    ;)

    Może coś innego, np. "chciałbym podsumować poprzedni rok i porozmawiać o
    następnych".

    >Podsumowałem sobie mijający rok i w sumie nie wypadło to najgorzej: po przyjściu
    >do firmy z marszu przejąłem od pewnej osoby projekt, który z sukcesem sam
    >dokończyłem i wdrożyłem, a w krótce firma ma zarobić kolejne pieniążki na jego
    >rozwoju. Następnie przerobiłem wspólnie z jeszcze jedną osobą kolejny projekt
    >firmy. Obecnie zostałem przydzielony do dużego projektu, gdzie moja wiedza i
    >zaangażowanie również są doceniane. Tylko jak to przekazać w rozmowie. Czuję, że
    >coraz więcej kwestii w firmie jest uzgadnianych ze mną, posiadam zasób wiedzy i
    >doświadczenia, który dla firmy jest cenny. Jak to wykorzystać ? Czy omawiać
    >fakty, które i tak szef powinien dobrze znać ?

    Jeśli przyniosłeś firmie wymierne korzyści finansowe to oczywiście, że wspomnij
    o tym. Jeśli te korzyści w przeciągu roku przekroczyły koszty utrzymania ciebie
    jako pracownika - tym bardziej mów o tym (niekoniecznie wspominając o kosztach
    :>).

    >I ostatnia kwestia - o ile realnie można walczyć ? Czy podwyżka o 30 % to dużo ?
    >Doradźcie, bo wiem, że mam atuty w rękawie, ale nie chciał bym się na starcie
    >spalić.

    IMHO nie powinieneś rozmawiać o podwyżce, której finansowo nie odczujesz. A
    różnica rzędu 10% - jeśli przełożysz to na kwoty netto - jest mało motywująca.
    Moim zdaniem - choć nie znam twojej firmy - sensowne jest rozmawianie o podwyżce
    20-30%. Możesz sobie policzyć tu:
    http://www.ubezpieczeniaspoleczne.pl/kalkulatory/kal
    kulator2006.html

    --
    Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
    FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
    FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1