PracaGrupypl.praca.dyskusjeOgródek piwny - czy ktoś probował otworzyć ? › Re: Ogródek piwny - czy ktoś probował otworzyć ?
    Date: Fri, 17 Jun 2005 17:20:50 +0200
    From: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ogródek piwny - czy ktoś probował otworzyć ?

    Jeremiasz Miedziński napisał(a):

    > 1. Dlaczego odradzasz ? Nie wychodzisz na swoje ? Jestem z Piotrkowa
    > Trybunalskiego, miasto małe knajp sporo, ale latem i tak towarzystwo obsiaduje
    > ogrodki, a te sa skoncentrowane w centrum miasta. Pozostaje caaaale wielkie
    > osiedle mieszkaniowe z 4 knajpami na krzyz w tym 2 to mordownie.

    Odradzam bo:
    - bardzo stresująca praca,
    - praca dezorganizująca życie (szczególnie, jak masz dziewczynę/żonę) -
    do domu wracasz w nocy,
    - nie zrobisz na tym kokosów.

    > 2. Jak wyglada sprzedaz w takim ogrodku ? Ile (srednio) litrow dziennie ci
    > schodzi, jaka marża na 0,5l ? Czy jest sens bawić sie w jedzenie czy
    > koncentrować na piwku + paluszki, chipsy i inne bzdury ?

    Ja nie prowadziłem ogródka, a zwykłą knajpę.
    W najlepsze miesiące osiągałem sprzedaż piwa beczkowego dochodzącą do
    800l. W kiepskie miesiące bywało i 200.
    Bywały dni, że szło 100l piwa z beczki, bywały dni, że sam wypiłem
    więcej niż wszyscy klienci do kupy.
    Na jedzeniu zarabiasz najwięcej, ale i natyrasz się najwięcej. Sam robić
    wszystkiego nie zdołasz, więc będziesz musiał kogoś zatrudnić. Lokal ma
    działać 7 dni w tygodniu, więc być może będziesz musiał wziąć 2 osoby do
    pracy - im musisz płacić, choćbyś sam jadł chleb z solą.
    Sprzedawałem Lecha z kija. Sprzedawałem w Warszawie 0,5 po 5zł. W hurcie
    kosztuje to (nie pamiętam dokładnie) jakieś 2zł. Żywiec jest droższy. W
    piwach lokalnych się nie orientuję.

    > 3. Nie orientujesz sie ile kosztuje miesiecznie dzierzawa czy tez wynajem
    > namiotu pod taki ogrodek ? Domyslam sie, ze to niemala kwota, ale moze sie
    > bardziej oplaca niz zwozenie calego ogrodka do jakiegos pomieszczenia lub ew
    > zatrudnienie wiekszej ochrony na noc ?

    Nie wiem. Ja miałem pub. Za lokal 37 mkw płaciłem w Warszawie 2500
    (potem trochę mi zmniejszyli czynsz).

    > 4. Na ile powszechne sa problemy z "duzymi panami" co postanawiaja ci zapewnic
    > ochrone ? Pytam bo znajomy mial z pubem problemy na tyle duze, ze teraz
    > mieszka w Stanach...

    U mnie nic się nie działo a pracowałem w nienajlepszej dzielnicy.

    --
    Pitt