PracaGrupypl.praca.dyskusjeOgródek piwny - czy ktoś probował otworzyć ? › Re: Ogródek piwny - czy ktoś probował otworzyć ?
    Date: Fri, 17 Jun 2005 16:37:01 +0200
    From: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ogródek piwny - czy ktoś probował otworzyć ?

    Jeremiasz Miedziński napisał(a):

    > Noszę sie z zamiarem otworzenia takiego letniego biznesu. Na stronach browarów
    > nie znalazłem odpowiednich informacji i dlatego pytam tutaj:
    > - jakie pozwolenia są potrzebne - wiem, że koncesja na handel alkoholem (ok
    > 260 PLN za 3 miesiace). Chce wynajac kawalek powierzchni, ktorea nie nalezy do
    > miasta, ale lezy w jego centrum. Czy to moze spowodowac koniecznosc posiadania
    > jakichs dodatkowych zezwolen ?

    Zgoda mieszkańców może być wymagana. Np. komitetu kolonii (tak było w
    moim przypadku).
    Nie wiem skąd jesteś, ale w Warszawie nie ma czegoś takiego jak
    "koncesja na 3 m-ce". Możesz wykupić na pół roku lub rok.
    Piwo 550 zł, wino 550zł, wódki 1100zł (za rok).

    > - Na jakiej zasadzie mozna wydębić od browaru stoliki, parasole itp. Wiem, że
    > podpisuje się z nimi umowę na rozprowadzanie ich produktów, ale czy tylko ich
    > ? Czy taka umowa moze zostac zawarta na np 3 miesiace ? Po wakacjach chcialbym
    > zwinac interes i zawiesic dzialalnosc - to chyba logiczne.

    Będzie Ci ciężko.
    Browary nie chcą nic użyczać nowym klientom. Ja prowadziłem pub przez 2
    lata i też z gardła musiałem im wyszarpywać.
    A jeśli już coś Ci będą chcieli pożyczyć, to tylko za wyłączność
    sprzedaży ich produktów (od strony sprzedażowej jest to samobójstwo).
    Do tego jest miesięczny limit minimalnej sprzedaży: ok. 500l. Musisz się
    w tym zmieścić. Rozmawiać zaczynają chcieć dopiero, gdy Twoja sprzedaż
    osiąga 1000 l/m-c.

    > - Jakie sa przepisy BHP i Sanepidu odnosnie takiego ogrodka piwnego ? Czy jest
    > szansa na zmontowanie w nim grilla czy jakiegos fast-fooda ? Zaznaczam, ze
    > oprocz pradu nie bede mial zadnych mediow (no chyba ze gaz w butlach i woda w
    > baniakach).

    Jednorazowe kubki, tacki papierowe i jedziesz.
    Do "jedzenia" raczej powinieneś mieć bierzącą gorącą wodę. Pewnie uda Ci
    się otrzymać zgodę od sanepidu bez tego, ale za to później będą Ci lepić
    mandaty.

    Generalnie odradzam taki biznes.

    --
    Pitt