PracaGrupypl.praca.dyskusjeFresh Logistic (Raben) Gliwice › Re: (OT) Fresh Logistic (Raben) Gliwice
    From: "edek sieciownik" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: (OT) Fresh Logistic (Raben) Gliwice
    Date: Tue, 6 Jun 2006 12:31:13 +0000 (UTC)

    Maciek Sobczyk <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl> napisał(a):

    > Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    .pl...
    > Czas opłacalności sprzedaży jogurtu trwałego 14 dni to tak naprawdę 9 - 11
    > dni, bo wielu konsumentów nie kupi jogurtu, któremu brakuje 3 dni do końca
    > terminu ważności. Więc opóźnienie 1-dniowe, obniża czas opłacalności o około
    > 10%. Czyli obniża zyski.

    Ale trzeba przyznac ze jest to sytuacja wtorna do tego ze nabial jest
    zaprawiany chemia.
    Porownajmy nabial do gazet. Daje sie je dowozic wszedzie i co dzien na czas.
    Chyba lepiej bylo by miec stale odpowiednio profilowane (wg uzycia w kolejne
    dni tygodnia/pory roku) dostawy i starac sie miec zapas na gora 2 dni.
    Klient ktory kupuje nabial bedzie mial wybor: dobry krotko trwaly lub
    zaprawiany chemia dlugo trwaly. Tak czy inaczej pewnie nie da sie uzyskac
    zerowej ilosci zwracanych niesprzedanych produktow. Nabial nie jest wyjatkiem
    na rynku

    > Prosty przykład, jak ciulate są opóźnienia:
    Wychowywales sie na slasku? :)

> [...]
    > 26 dzień: w magazynie są tylko stany minimalne.
    > 28 dzień: magazyn i półki są puste.
    > 29 dzień, dostawa spóźnia się: magazyn i półki są puste.
    > 30 dzień: w magazynie jest 11/14 partii nowej + 3/14 stanów min., czyli, że
    > partia produktów do sprzedaży zmniejsza się o 3/14.
    > Itd.
    >
    > To bardzo proste wyliczenie, łopatologiczne i bez uwzględnienia np. dni, w
    > których ludzie robią największe zakupy. Ale wystarczy spojrzeć, że 2
    > spóźnienia mogą mocno zachwiać sprzedażą. Zwłaszcza w przypadku dostaw

    A wez inne podejscie:
    Utrzymywanie stalych relacji dostawczych. Tak jak jezdza pociagi. zgodnie z
    rozkladem. Dotychczas myslalem ze tak sie robi a jednak nie.
    Rozumiem zamawianie kazdej dostawy osobno dla takich artykulow jak zeszyty,
    doniczki, proszki do prania. Mamy miejsce a towar sie nie psuje to spoko
    zamawiamy na 3-5-7 dni przed brakiem towaru. I tu firma logistyczna by sie
    musiala wykazac zeby nie wtopic takiej dostawy.

    > Albo wysokiego składowania i obliczonych co do minut terminów przyjęcia
    > towaru, jak we Freshu.

    No nic. Moze tak im sie bardziej oplaca? Bo ja wiem. Tak tylko sobie narzekam
    bo czasem mam wrazenie ze niektore firmy (a wlasciwie ludzie nimi kierujacymi)
    zachowuja sie jak lemingi. nie przelicza nie pomysla tylko zrobia tak jak robi
    centrala, albo malpuja pomysl konkurencji.

    Przyklad kubikla. Czytalem wywiad z gosciem ktory wymyslil kubikle wlasciwa.
    Zamysl byl totalnie inny niz to co teraz nazywa sie kubikla. Dlaczego tak
    jest? bo ktos nie myslal albo malpowal innych nie myslacych...

    --
    Lukasz Sczygiel