PracaGrupypl.praca.dyskusjeFresh Logistic (Raben) Gliwice › Re: (OT) Fresh Logistic (Raben) Gliwice
    From: "Maciek Sobczyk" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: (OT) Fresh Logistic (Raben) Gliwice
    Date: Thu, 1 Jun 2006 10:21:03 +0200

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:TN$E837$FC2A$C0A3B214$001B55B2$2D8C@news.gazeta
    .pl...
    > nie neguje ich zalet ale jakos nie uwazam ze wozenie produktow trwalych
    > 1.5-2 tygodnie to nie sztuka.
    > Sztuka jest wozic takie ktore maja max 5 dni od produkcji do spozycia.
    Czas opłacalności sprzedaży jogurtu trwałego 14 dni to tak naprawdę 9 - 11
    dni, bo wielu konsumentów nie kupi jogurtu, któremu brakuje 3 dni do końca
    terminu ważności. Więc opóźnienie 1-dniowe, obniża czas opłacalności o około
    10%. Czyli obniża zyski.

    Prosty przykład, jak ciulate są opóźnienia:
    Z danych historycznych sprzedaży i prognoz hipermarketu wynika, że partia
    jogurtu powinna zostać sprzedana w ciągu 14 dni. Dostawy są co 14 dni. Stany
    minimalne, jakie utrzymuje market to 3/14 partii.
    Licząc łopatologicznie:

    1 dzień: dostawa, w magazynie jest: 14/14 partii nowej + 3/14 partii starej
    jako bezpieczny stan minimalny
    14 dzień: dostawa spóźnia się 1 dzień. W magazynie jest: 3/14 stanów
    minimalnych.
    15 dnień: spóźniona dostawa: 11/14 partii nowej + 3/14 partii nowej.
    26 dzień: w magazynie są tylko stany minimalne.
    28 dzień: magazyn i półki są puste.
    29 dzień, dostawa spóźnia się: magazyn i półki są puste.
    30 dzień: w magazynie jest 11/14 partii nowej + 3/14 stanów min., czyli, że
    partia produktów do sprzedaży zmniejsza się o 3/14.
    Itd.

    To bardzo proste wyliczenie, łopatologiczne i bez uwzględnienia np. dni, w
    których ludzie robią największe zakupy. Ale wystarczy spojrzeć, że 2
    spóźnienia mogą mocno zachwiać sprzedażą. Zwłaszcza w przypadku dostaw
    just-in-time.

    Albo wysokiego składowania i obliczonych co do minut terminów przyjęcia
    towaru, jak we Freshu.

    Tu się zgadzam. Trudno to nazwać pracą.

    pozdr.
    m.