PracaGrupypl.praca.dyskusjeKiedy ZUS zaczyna wypłacać zasiłek chorobowy › Re: Kiedy ZUS zaczyna wypłacać zasiłek chorobowy
    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kiedy ZUS zaczyna wypłacać zasiłek chorobowy
    Date: Sun, 10 Sep 2006 22:07:18 +0200

    W wiadomości <news:ee1r6h$q60$1@node4.news.atman.pl>
    Nikiel ;) <n...@p...fm> pisze:

    > Jeżeli pracodawca zatrudnia min. 20 osób, to on nalicza zasiłek, i
    > odprowadza od niego podatek. Żadnych innych składek na zus wtedy nie
    > nalicza.

    A jeśli mniej niż 20, to zajmuje się tym ZUS?

    > Wynagrodzenie chorobowe/zasiłek płaci się niezależnie czy to dni
    > robocze, czy świąteczne. Jak masz zwolnienie na pon-niedzielę, to
    > jest 7 dni. I za te 7 dni jest płacone /nie ważne że w tym tylko 5
    > dni roboczych było/. Te 33 dni to ilość dni za które pracodawca
    > wypłacił z własnych środków za zwolnienie lekarskie.

    Czyli w takim przypadku:

    Osoba ma zwolnienie:
    21.08 (pn.) - 25.08 (pt.) - czyli 5 dni roboczych
    28.08 (pn.) - 08.09 (pt.) - czyli 12 dni kalendarzowych
    11.08 (pn.) - 22.09 (pt.) - czyli 12 dni kalendarzowych

    Razem - 29 dni. Wychodzi na to, że jeszcze za cztery kolejne dni zwolnienia
    będzie płacił pracodawca, a potem będzie już zasiłek chorobowy, tak? Czy
    zwolnienie musi mieć charakter ciągły, by można było o tym zasiłku mówić czy
    też nie ma to znaczenia?

    Mam jeszcze pytanie. Skoro drugie zwolnienie obejmuje i sobotę i niedzielę,
    a między pierwszym, a drugim zwolnieniem tej soboty i niedzieli nie ma
    (m-dzy drugim, a trzecim też nie), to czy można to uznać za przerwę m-dzy
    zwolnieniami czy nie? Jeśli tak, to czy w takiej przerwie pracodawca ma
    prawo wręczyć pracownikowi wypowiedzenie, czy też taka przerwa musiałabym
    mieć miejsce w dniu roboczym? Z góry dziękuję za pomoc :)

    --
    Nixe