PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka jest stawka ZUS dla 1/2, 1/4 etatu ? › Re: Jaka jest stawka ZUS dla 1/2, 1/4 etatu ?
    From: "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jaka jest stawka ZUS dla 1/2, 1/4 etatu ?
    Date: Wed, 14 Apr 2004 13:55:10 +0200

    Dnia 04-04-14 12:33, osoba przedstawiająca się jako "libra" napisała co
    następuje:

    > Mam jednak wątpliwości co do twojej tezy o kosztach. Mój szwagier
    > prowadzi w ten sposób firmę i po konsultacji ze skarbówką robi zakupy
    > przez cały boży miesiąc (i wszystko wrzuca w koszty). Jak na razie nikt
    > się nie przyczepił. Bo komu by się chciało kontrolować mała działalność
    > jakiegoś Kowalskiego czy Nowaka, który ledwie zarabia na chleb
    > (zakładam, że ten który zarabia dużo nie martwi się drobnymi na ZUS).

    Nie, nie, nie... Źle mnie zrozumiałeś :) Skarbówka się nie czepi ale
    może się czepić ZUS. Prowadząc DG na zasadach ogólnych od strony
    skarbowej coś takiego jak czasowe zawieszenie działalności nie istnieje.
    Po prostu masz zerowe deklaracje (albo odpowiednio mniejsze jeśli
    przerwa nie obejmuje całego miesiąca) i tyle. Jednakże wyrejestrowując
    się w ZUS deklarujesz czasowe zaprzestanie prowadzenia działalności co
    się wiąże z tym ,że nie masz w tym czasie ani przychodów ani kosztów. To
    ZUS się może przyczepić jak się na upierdliwą kontrolę trafi. Nie wiem
    tylko czy ma on prawo wglądu w faktury lub księgę.

    > Jest jeszcze jeden sposób o którym ostatnio było głośno, a z tego co wiem
    > jeszcze nie poprawiono przepisów w tej mierze.

    To jeszcze do końca roku, potem kwota graniczna umowy zostanie zrównana
    z kwotą etatową. No chyba że cała ustawa w koszu wyląduje a i o tym się
    mówi.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /