PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle moge byc na zwolnieniu lekarskim? › Re: Ile moge byc na zwolnieniu lekarskim?
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile moge byc na zwolnieniu lekarskim?
    Date: Thu, 11 Nov 2004 16:06:06 +0100

    Pięknego dnia Thu, 11 Nov 2004 14:34:26 +0100, "Marek"
    <m...@o...pl> zakodował:

    >Rozumiem ze 180 dni moge siedziec, potem przychodzi komisja
    >ZUS-owska i mnie bada???

    Nie. Pracodawca przysyła Ci formularz z którym idziesz do lekarza
    prowadzącego. On go wypełnia, i jeżeli nie ma przeciwwskazań odsyła do
    ZUSu. I to Ty idziesz na komisję, a nie ona do ciebie (chyba, że
    lekarz prowadzący stwierdzi, że nie możesz iść ;))

    >Czyli po 6 miesiacach od rozpoczecia zwolnienia
    >lekarskiego ,moge wypowiedziec umowe o prace np. z tytulu mobbingu.

    Jeżeli myślisz o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracodawcy - odpada. Uzasadnieniem może być tylko naruszenie
    podstawowych obowiązków pracodawcy o którym DOWIEDZIAŁEŚ się w ciągu
    ostatniego miesiąca. Nikt Ci nie uwierzy, że dopiero po 5 miesiącach
    dowiedziałeś się, że szef powiedział do ciebie "ty idioto".
    Możesz "normalnie" wypowiedzieć.

    > Czy
    >wtedy jesli ja wypowiadam pracodawcy umowe o prace, nalezy mi sie
    >3-miesieczna odprawa?

    Nie. A jeżeli firma zatrudnia mniej niż 20 osób to w żadnej sytuacji
    nie należy się odprawa.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded