PracaGrupypl.praca.dyskusjeIKEA - jakie warunki pracy › Re: IKEA - jakie warunki pracy
    From: "Rob" <g...@h...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: IKEA - jakie warunki pracy
    Date: 13 Dec 2006 11:58:18 -0800

    Witam,

    Stanowczo odradzam, jesli jeszcze sie tam nie zatrudniles to skorzystaj
    z jakiejs innej alternatywy, jesli juz pracujesz radze rozpoczac
    poszukiwania nowego pracodawcy. Mozesz wpasc z deszczu pod rynne.
    Pracowalem dla tej firmy dwa lata, jak tylko zmienil sie rynek pracy na
    korzysc pracobiorcy natychmiast sie ewakuowalem i absolutnie nie zaluje
    mojej decyzji (o niebo lepsze pieniadze i warunki pracy). Znam wiele
    innych osob ktore uciekly z tej firmy w podobnym czasie, kiedy ja
    odchodzilem. Wszyscy z nich sa zadowoleni ze zmiany miejsca pracy. Po
    pierwsze swedwood nie chce placic sensownych pieniedzy. Na poczatek
    umawiaja sie na jakies pieniadze (inzynierowi utrzymania ruchu
    proponuja 2500-3000 brutto), wraz z obietnica podwyzki po wzglednie
    krotkim czasie. Najczesciej tej podwyzki nie ma, powodow zawsze mozna
    wymyslec setki a tak naprawde jest tylko jeden, nie chca dac podwyzki
    bo dlaczego mieliby dac (innymi slowy - nie bo nie). Zapomnij o
    wynagrodzeniu za nadgodziny, nadgodziny w przemysle produkcyjnym sa
    norma, kiedy ja protestowalem domagajac sie jakiejkolwiek rekompensaty
    (platne nadgodziny, premie), slyszalem w odpowiedzi ze pracuje w
    druzynie i musze sie dopasowac a na moje miejsce sa inni (do dzisiaj
    nie moga znalezc, zadziwia mnie ta szwedzka pewnosc siebie). Tym
    bardziej bylo to irytujace, ze jest to firma, ktora doslownie spi na
    pieniadzach. Grozby, ze mnie wyrzuca z pracy slyszalem pare razy w
    tygodniu, po pewnym czasie sie uodpornilem, niemniej nie zaakceptowalem
    faktu takiego traktowania mojej osoby. Tak sie sklada, ze znam Szweda,
    ktory bedzie w Wielbarku szefem projektu, jest to czlowiek, od ktorego
    nalezy trzymac sie tak daleko jak to tylko mozliwe. Psychopatyczna
    osobowosc, wychodzi z niego w warunkach stresu. Potrafi wtedy czlowieka
    traktowac w taki sposob, ze mozna miec wrazenie jakby przeszedl
    intensywne szkolenie w dawnym UB i byl jego gorliwym funkcjonariuszem.
    Nalezy pamietac, ze ryba psuje sie od glowy, tak wiec Polacy pracujacy
    na kierowniczych stanowiskach sa tylko troche lepsi. Aczkolwiek nalezy
    powiedziec, ze trafiaja sie tam porzadni ludzie, niestety sa unikatowi.
    Generalnie szwedzi traktuja Polakow jak niewolnikow, ktorzy maja
    pracowac na Szwedow i ich socjal. Rynek pracy w tej chwili jest b.
    korzystny dla pracobiorcy i szkoda na zawracanie sobie glowy szwedzka
    ikea.

    Polecam posta "Swedwood Polska czyli jak to sie robi na prowincji",
    znajdziesz w grupach na google. Trudno mi sie nie zgodzic z opinia tej
    osoby.

    Pozdrawiam