PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.? › Re: Czy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.?
    From: Aneczka <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.?
    Date: Wed, 06 Sep 2006 15:57:56 +0200

    andrew napisał(a):
    > Wszystko ok, ale dlaczego powiedzmy za 1 dzień zwolnienia pracodawca
    > ma prawo do zabierania premii za cały miesiąc?

    To jest premia UZNANIOWA - czyli zależy od uznania szefa, a to oznacza,
    że ma prawo ją zabrać nawet dlatego, że ma zły humor...

    > Poza tym tak jak napisałem wyżej premia uznaniowa u tego pracodawcy
    > jest tak na prawdę "straszakiem na pracownika". Jeśli nic się nie
    > dzieje - pracownik co miesiąc otrzymuje stałą pensję z premią -
    > jeśli coś się nie spodoba pracodawcy lub dojdzie do choroby
    > pracownika - premia jest zabierana.

    Twoja żona umie czytać i była świadoma co podpisuje, prawda? Więc,
    niestety, ale sama się zgodziła na takie traktowanie, oraz na - jak
    rozumiem - swego rodzaju kłamstwo (skoro jej pensja stała jest rozbijana
    na takie czynniki...), a to nigdy nie popłaca.
    Suma sumarum - zgodziła się na takie warunki, więc pracodawca jest w
    swoim prawie - premię może jej zabrać nawet wtedy gdy zobaczy, że
    rozmawiała przez komórkę w prywatnej sprawie 1 min., albo wtedy gdy
    stwierdzi, że ma brzydką fryzurę. I nie musi się w ogóle z tego tłumaczyć/.

    > Według mnie wyjątkowo wredny
    > sposób na motywowanie pracowników :-(

    Każdy z pracowników wyraził zgodę na takie motywowanie go podpisując tę
    umowę.

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka