PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.? › Re: Czy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.?
    From: "andrew" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.?
    Date: 6 Sep 2006 04:09:12 -0700

    Nixe napisał(a):

    > ***
    > Premia uznaniowa jest wynagrodzeniem ruchomym wyplacanym z tytulu czegos, co
    > w danym miesiacu zostalo wykonane niejako ponad norme (w duzym skrócie).
    > Pracodawca po prostu wyraza w ten sposób uznanie dla pracownika nagradzajac
    > go premia. Pracodawca nie ma przy tym zadnego obowiazku wyplacac tej premii
    > jako stalej czesci wynagrodzenia. Tylko i wylacznie od jego decyzji zalezy
    > czy w danym miesiacu zdecyduje sie na taka forme wynagrodzenia czy nie.
    >
    > Jesli Twoja zona byla chora, to sila rzeczy przysluguje jej w tym czasie
> [...]

    Dzięki za odpowiedź!
    Wszystko ok, ale dlaczego powiedzmy za 1 dzień zwolnienia pracodawca
    ma prawo do zabierania premii za cały miesiąc?
    Poza tym tak jak napisałem wyżej premia uznaniowa u tego pracodawcy
    jest tak na prawdę "straszakiem na pracownika". Jeśli nic się nie
    dzieje - pracownik co miesiąc otrzymuje stałą pensję z premią -
    jeśli coś się nie spodoba pracodawcy lub dojdzie do choroby
    pracownika - premia jest zabierana. Według mnie wyjątkowo wredny
    sposób na motywowanie pracowników :-(

    Andrzej