PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy można samemu opłacać skladke zdrowotną przy zatrudnieniu na umowe o dzielo do zus? › Re: Czy można samemu opłacać skladke zdrowotną przy zatrudnieniu na umowe o dzielo do zus?
    From: "asmira" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy można samemu opłacać skladke zdrowotną przy zatrudnieniu na
    umowe o dzielo do zus?
    Date: Sat, 11 Oct 2003 22:46:15 +0200

    Moj pracodawca nie chce oplacac mi składki zdrowotnej(ani zadnych innych)
    > jestem zatrudniona na umowe o dzielo

    Powiedzmy sobie jasno: NIE jesteś zatrudniona. Masz podpisaną umowę cywilną.

    ,czy moge sama sobie oplacac składke i
    > czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
    > ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?

    Pewnie, że możesz.
    Jednak, jeśli masz taką możliwość, znajdź znajomego, który fikcyjnie
    zatrudni Cię na jakąś część etatu. Dasz mu kasę na wszystkie koszty i
    wyjdziesz dużo lepiej.

    BTW - mam właśnie przypadek, gdzie ewidentnie narusza się ustawodawstwo tego
    kraju (nie mówiąc o zasadach zwykłej przyzwoitości) najmując ludzi do
    ciężkiej harówki na umowę o dzieło. Wykonywana praca jak najbardziej podpada
    pod umowę o pracę (trudno nazwać "dziełem" robienie czegoś codziennie, w
    określonych godzinach, bez znajomości tego jak będzie wyglądał finał, ile
    tej pracy będzie, itp.). Oczywiście cały czas bez wolnych dni, urlopów czy
    innych pracowniczych "fanaberii" w rodzaju zapalenie oskrzeli. Pracuje się
    do momentu, aż wykończony (i wkurwiony kombinowaniem zleceniodawcy jak tu
    obciąć rozliczenie umowy) pracownik sam odchodzi. Chętnych na to miejsce nie
    brakuje.

    Asmira