PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Co to jest mobbing?

  • 1. Data: 2002-01-01 00:53:17
    Temat: Re: Co to jest mobbing?
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "gryjas" >
    > Niech pracownik zmieni prace, jezeli obecna mu nie odpowiada. Mobbing to
    > taka nowomowa i kolejne etaty dla hochsztaplerow - tych roznych rzecnikow
    > praw, PIP, PIH itd. - czyli stada hien i lapowkarzy.
    >
    > --
    > gryjas

    Podpisuje się pod tym.

    Piotr

  • 2. Data: 2002-01-01 14:59:24
    Od: europa <e...@p...com>

    Piotr wrote:

    > Użytkownik "gryjas" >

    > Podpisuje się pod tym.

    Jak czytam takie wypowiedzi to sie zastanwiam kim Wy jestescie?
    Konczycie studia na SGH? Zaczynacie prace w doradztwie strategicznym
    McKinsey ? Jestescie handlarzami plyt kompaktowych na stadionie? A moze
    macie po 14 lat i nigdy nie mysleliscie jeszcze nawet o tym, ze Wasi
    rodzice zarabiaja pieniadze na Wasze zabawki w warunkach, ktore nie
    koniecznie sa mile? Nie rozumiem Was, ale mysle, ze Wy wcale nie
    rozumiecie zycia, bo patrzycie na problem o jakim dyskutujecie z
    jakiejsc nierealnej perspektywy.

    Czy o przemocy w rodzinie, macie podobne zdanie, ze zona powinna sie
    rozwiesc i to zalatwi sprawe, a dzialalnosc instytucji majacych na celu
    walke z tym zjawiskiem jest strata Waszych podatkow? Czy z mlodocianymi
    przestepcami w szkolach tez nie trzeba walczyc, tylko czegac az
    przesladowane dzieci same przeniosa sie ... gdzie? na tamten swiat?

  • 3. Data: 2002-01-01 19:50:52
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

    Użytkownik "europa" <e...@p...com> napisał

[...]
    :
    : > Podpisuje się pod tym.
    :
    : Nie rozumiem Was, ale mysle, ze Wy wcale nie
    : rozumiecie zycia, bo patrzycie na problem o jakim dyskutujecie z
    : jakiejsc nierealnej perspektywy.

    Przeciwnie, patrze na problem z wlasciwej perspektywy, a nie z perspektywy
    urzednika-lapownika.

    : Czy o przemocy w rodzinie, macie podobne zdanie, ze zona powinna sie
    : rozwiesc i to zalatwi sprawe,

    Owszem, to moze zalatwic sprawe.

    : a dzialalnosc instytucji majacych na celu
    : walke z tym zjawiskiem jest strata Waszych podatkow?

    Tak dokladnie jest.

    : Czy z mlodocianymi
    : przestepcami w szkolach tez nie trzeba walczyc, tylko czegac az
    : przesladowane dzieci same przeniosa sie ...

    Miejsce przestepcow jest w wiezieniu. To przez takich jak ty oszolomow
    mlodociani bandyci sa bezkarni.

    --
    gryjas

  • 4. Data: 2002-01-02 08:41:55
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "europa" <e...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > koniecznie sa mile? Nie rozumiem Was, ale mysle, ze Wy wcale nie
    > rozumiecie zycia, bo patrzycie na problem o jakim dyskutujecie z

    Sorki mistrzu, ale co ty o tym mozesz wiedziec? Pracowalem jako pomocnik
    palacza, pracownik socjalny, operator, informatyk, a wychowywala mnie matka
    nauczycielka. Studiow nie zrobilem. Lekko nie bylo, wiec swoje teorie
    zachowaj dla siebie.Nie do konca zgadzam sie z Gryjasem, ale ma sporo racji.
    Mobbing to takie ladne okreslenie, bardzo modne ostatnio, podobnie jak np
    outsorcing (choc oczywiscie oba dotycza spraw roznych). Amerykanizujemy sie,
    mamy cleannig managerow, mamy i mobbing. To nie tak, ze trzeba takie
    zjawiska tolerowac, po prostu nie przeginajmy. To jest wszedzie, a jak
    zaczniemy wyc, to dojdziemy do amerykanskiej paranoi (vide sprawy dla
    mcdonalda bo na kubku nie bylo napisane ze kawa jest goraca, i blondie
    poparzyla sie napojem)

    > Czy o przemocy w rodzinie, macie podobne zdanie, ze zona powinna sie
    > rozwiesc i to zalatwi sprawe,

    Owszem, powinna. Jesli tego nie zrobi, wpadnie w bardzo paskudny kociol
    zaleznosci, i bedzie bita caly czas. Ale to temat na dlugi wyklad.

    > a dzialalnosc instytucji majacych na celu
    > walke z tym zjawiskiem jest strata Waszych podatkow?

    Odpowiedz w dalszym ciagu brzmi tak. Wiem jak to wyglada od srodka. Moze
    idea jest niezla, ale na jej realizacji musi zalezec wszystkim, a nie zalezy
    nikomu (poza sporadycznymi przypadkami). dla przykladu, w tej branzy
    istnieje pojecie kontraktu, zawieranego przez podopiecznego (klienta) i
    ludzi ktorzy maja pomagac. Wbijano mi to w leb w szkole, bylo to obowiazkowo
    na dyplomie, a gdy przyszedlem do pracy okazalo sie, ze nawet kierowniczka
    nie wie co to jest, ze nie wspomne o klientach opieki, a to starzy
    wyjadacze:) Im zreszta zalezy najmniej - mowie o wiekszosci.

    > Czy z mlodocianymi
    > przestepcami w szkolach tez nie trzeba walczyc, tylko czegac az
    > przesladowane dzieci same przeniosa sie ... gdzie? na tamten swiat?

    A jak chcesz walczyc? Kolejna ustawa? Zaostrzeniem kar? ROTFL. Problem jest
    duzo glebszy i wynika z wielu przyczyn (rodzina, spoleczenstwo, wzorce,
    koledzy, szkola, wojo, i zwykle, gowniane zycie, czesto na bezrobociu, czyli
    brak perspektyw. Socjologowie znajda jeszcze z pewnoscia takich przyczyn
    wiecej.

    pozdr
    /pinio
    --
    p...@o...kosciol.com.pl
    Prawdziwy programista wiesza sie

  • 5. Data: 2002-01-02 20:50:34
    Od: europaq <e...@p...com>

    gryjas wrote:
    [...]
> [...]
    > : przesladowane dzieci same przeniosa sie ...
    >
    > Miejsce przestepcow jest w wiezieniu. To przez takich jak ty oszolomow

    fajnie ze to tylko newsy, bo ir pewnie 'wytlumaczylbys' mi swoje racje
    inaczej,
    kulturalny interlokutorze

  • 6. Data: 2002-01-02 22:42:34
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

    Użytkownik "europaq" <e...@p...com> napisał w

    : > : Czy z mlodocianymi
    : > : przestepcami w szkolach tez nie trzeba walczyc, tylko czegac az
    : > : przesladowane dzieci same przeniosa sie ...
    : >
[...]

    Moj drogi, uzywam okreslen z niezmiernie nobliwej gazety, jaka jest GW,
    okreslenia tego uzywali ludzie tak kulturalni i nobliwi jak Adam Michnik -
    zatem slusznie nazwales mnie kulturalnym interlokutorem - dziekuje ci za
    dokonanie uczciwej oceny mojej skromnej osoby. Domyslam sie, ze skoro nie
    odniosles sie do meritu., to oznacza iz uznales - badzo slusznie zreszta -
    ze mam racje stwierdzajac, iz miejsce przestepcy jest w wiezieniu.

    --
    gryjas