PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie, staże, roboty interwencyjne › Re: Bezrobocie, staże, roboty interwencyjne
    From: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie, staże, roboty interwencyjne
    Date: Tue, 19 Oct 2004 08:11:35 +0200

    Immona napisał(a):
    > Użytkownik "misiu" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Z tego, co wiem, to firmy biorace stazystow _nie_ maja obowiazku ich potem
    > zatrudnic. Obowiązek utrzymania miejsca pracy przez jakis czas wystepuje w
    > innych formach wspierania zatrudnienia przez UP. Idea stazu jest taka, zeby

    Wszystko zależy od miejscowego PUP i od... Starosty. W zdecydowanej
    większości znanych mi przypadków jest tak, że pracodawca _prywatny_
    podpisuje z urzędem umowę, w której zobowiązuje się zatrudnić np. 1 z 3
    stażystów po zakończeniu stażu na jakiś konkretny minimalny czas.
    Zresztą jakiś czas temu ktoś tu się oburzał na urząd pracy, że ten
    wymagał od niego zobowiązania, że zatrudni stażystę po zakończeniu
    programu :)
    Inaczej sprawa wygląda z jednostkami państwowymi i samorządowymi. Tutaj
    baaaardzo rzadko żąda się potwierdzenia dalszego zatrudnienia. I szansa
    na pozostanie w pracy jest znikoma, ale znam przypadki, że udało się.

    3mcie się.

    --
    Jakec