PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie, staże, roboty interwencyjne › Re: Bezrobocie, staże, roboty interwencyjne
    From: "Immona" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie, staże, roboty interwencyjne
    Date: Sun, 17 Oct 2004 21:27:23 +0200

    "misiu" <m...@p...fm> wrote in message
    news:ckufvv$nia$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > zmiana. Podobna sytuacja jest z robotami interwencyjnymi. Za wszystkie te
    > imprezki płaci państwo (tzn my), a skutki są takie, że firmy nie zatrudnią
    > nikogo nowego, bo PUP serwuje za darmo siłę roboczą. Na pytanie w PUPie,
    > dlaczego firma w której odbywało się staż nie zatrudniła _nikogo_ ze
    > stażystów czy robotników interwencyjnych, PUP odpowiada, że faktycznie
    > powinni zatrudnić, że łamią postanowienia umowy, ale PUP nie ma kasy na to
    > by sądzić się z nimi. I przydziela nowych stażystów dla tych właśnie firm.
    > Czy są to skuteczne programy zwalczania bezrobocia? Wg mnie nie.

    PUP psuje rynek, to fakt :(. Ale jakie masz lepsze pomysly na programy
    zwalczania bezrobocia? Osoby po stazu maja przynajmniej wpis do CV - gdyby
    pozostawaly przez ten rok bezrobotne, to bylyby w gorszej sytuacji niz mimo
    wszystko nie majac w CV takiej dziury. A podczas stazu mozna sobie szukac
    prawdziwej pracy - i rzucic staz bez konsekwencji, gdy sie ja znajdzie
    (nawet umowe-zlecenie).

    I.