PracaGrupypl.praca.dyskusje1/2 etatu a emerytura? bardzo prosze o odpowiedz na kilka pytan? › Re: 1/2 etatu a emerytura? bardzo prosze o odpowiedz na kilka pytan?
    From: the_foe <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 1/2 etatu a emerytura? bardzo prosze o odpowiedz na kilka pytan?
    Date: Sat, 25 Nov 2006 01:35:34 +0100

    Dnia Sun, 19 Nov 2006 18:42:15 +0100, Anna Adaszynska napisał(a):

    > Mam do Państwa kilka pytan, w zwiazku z tym ze nie moge odnalezc na nie
    > odpowiedzi w internecie, a na prawie pracy nie za bardzo znam sie.
    >

    > Zatrudniony jestem na pol etatu dostaje na papierze ok 650zl miesiecznie
    > i jak teraz wygladac to bedzie, czy te lata beda liczone do emerytury?
    >
    > czy przez to ze jest to pol etatu cos trace, jesli tak to co?
    >
    > Przepracowane mam ok 1 roku dopiero, mam 25 lat ( po studiach)
    >
    > Szanowni Grupowicze
    > pisze w imieniu męza bo meczy mnie sytuacja jego zatrudnienia
    >

    > Po ilu latach pracy przysluguje emerytura, czy trzeba pracowac do 65roku
> [...]

    emeryture mozesz sobie wybic z glowy. W tej chwili kazdy legalnie pracujacy
    placi na siebie i rzesze (ktora bedzie sie powiekszac) emerytow starego
    "sposobu rozliczania". Co oznacza, ze im wiecej dostajesz pod stolem tym
    lepiej dla Ciebie (pod warunkiem ze pracodawca za duzo sobie nie skubie ;)
    - tylko nie zapomnij o oszczedzaniu na stare lata.
    Mam 30 lat i gdyby byla mozliwosc to chetnie zbralbym te kasa ktotra
    "odlozylem" i zrezygnowal z "panstwowej" emerytury.
    Emerytura to taki wynalazek Dwusmarka, zeby zindustralizowac rolnicze
    panstwo. Mialo to sens jak srednia zycia ledwo przekraczala 40 lat.