PracaGrupypl.praca.dyskusje1/2 etatu a emerytura? bardzo prosze o odpowiedz na kilka pytan? › Re: 1/2 etatu a emerytura? bardzo prosze o odpowiedz na kilka pytan?
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 1/2 etatu a emerytura? bardzo prosze o odpowiedz na kilka pytan?
    Date: Sun, 19 Nov 2006 20:31:44 +0100

    Użytkownik "Anna Adaszynska" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ejq66k$chn$1@inews.gazeta.pl...
    > i jak teraz wygladac to bedzie, czy te lata beda liczone do emerytury?

    Do nowej emerytury liczy się tylko to co uzbierasz na indywidualnym
    koncie. To co zgromadzisz, to podzielą przez liczbę przewidywanych
    miesięcy życia i tyle ci będą wypłacać. Nie ma więc znaczenia ile lat
    przepracowałaś.

    > czy przez to ze jest to pol etatu cos trace, jesli tak to co?

    Tak jak wspomniał Any User, jeżeli zarabiasz brutto mniej niż najniższa
    tj. 899,10 zł to nie będzie ewentualnie przysługiwał ci zasiłek dla
    bezrobotnych.

    > Po ilu latach pracy przysluguje emerytura, czy trzeba pracowac do
    65roku
    > zycia?

    Dla nowych emerytur będzie się liczyl tylko wiek, nie będzie miały
    znaczenia lata pracy. To może się jedynie liczyć do renty.

    > czy im wieksza dostanie wyplate na papierze, to wiecej odlozy na zus i
    > wiecej dostane emerytury, bo tak mi to wyglada?

    Tak.

    > i teraz pytanie zakladajac, ze pracodawca ma do dyspozycji na
    pracownika
    > 4tys brutto to ile na reke zostanie pracownikowi
    > jesli doliczy sie do tego zus i wszystkie inne oplaty?

    Patrz: google.pl szukanie: kalkulator wynagrodzeń.

    > dlaczego pracodawcy zatrudniac wolna na połowę etatu, co ryzykują
    > zatrudniając na pełen etat?

    Może pracownik jest im potrzebny akurat na pół etatu? Nie zawsze
    pracodawca potrzebuje pracownika przez 8h dziennie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --