PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o pracę dla informatyka w Kanadzie

  • 1. Data: 2002-01-01 22:29:05
    Temat: Pytanie o pracę dla informatyka w Kanadzie
    Od: <a...@p...wp.pl>

    Szukam informacji w jaki sposób można załatwić pracę dla
    informatyka/programisty w Kanadzie. Czy istnieją jakieś firmy pośredniczące ?
    Słyszałem, że do Kanady jest się dużo łatwiej dostać niż do USA.

  • 2. Data: 2002-01-02 08:20:10
    Temat: Re: Pytanie o pracę dla informatyka w Kanadzie
    Od: "Janusz Kesik" <j...@i...pl>

    Poszukaj informacji u źródeł:
    www.cic.gc.ca - Citizenship and Immigration Canada
    www.hrdc.gc.ca - Human Resources
    www.workopolis.com
    www.hotjobs.ca
    www.headhunter.net - trzy powyższe to chyba najbardziej rozbudowane serwisy
    z ogłoszeniami

    Grupa dyskusyjna o imigracji to misc.immigration.canada i radziłbym właśnie
    tam się dopytywać. Odnajdź niejakiego Andrew Miller i zapytaj go o "free
    asessment".

    Niedawno pojawił się jednak pewien problem. Od czerwca 2002 Kanada zmienia
    przepisy imigracyjne. Nie będzie już listy zawodów, za to będzie liczył się
    poziom wykształcenia (max. punktów za MA lub PhD) oraz doświadczenie W
    ZAWODZIE, które jest liczone PO UZYSKANIU DYPLOMU, i musi być ciągłe (brak
    przerw na bezrbocie).
    Obecnie "passing mark" będzie ustawiony na 80pkt. co jest poziomem bardzo
    wysokim i panuje przeświadczenie że władze chcą sobie "wyczyścić konto" z
    opóźnień, jako że stare wnioski będą podlegały nowym regulacjom, a kiedy już
    tego się dokona - spuszczą z tonu i obniżą passing mark.
    Z tego co obliczałem z osobami które raczej znają się na rzeczy to wychodzi,
    że przy biegłej znajomości angielskiego, francuskiego zero, to posiadając
    dyplom maszego mgr (MA) konieczne będzie jakieś minimalnie 3 lata praktyki w
    zawodzie, lub 4 jeżeli masz licencjat / inżynier (BA).
    Dotatkowo będzie można zarobić punkty za "nieformalną ofertę pracy w
    Kanadzie" czyli jak sobie na twarz umowisz pracę a ten ktoś potwierdzi, to
    dostaniesz dodatkowe 5 pkt. (10 jeżeli będize to oferta "formal", z
    wszystkimi formalnościami).
    Jeżeli wybierać się będziesz na emigrację z żona / narzeczoną, to jeżeli
    posiada ona dyplom magistra (i chyba licencjata też) to dostaniesz dodatkowe
    5 pkt z tego tytułu.

    W internecie poszukaj "Bill C-11" bo tak chyba się nazywa dokument
    zawierający nowe regulacje. Na pewno będize to gdzieś na stronie CIC.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia.

    --
    Janusz Kesik
    Aero Club of Czestochowa, Poland

  • 3. Data: 2002-01-02 10:28:58
    Od: "wm" <i...@w...com.pl>

    <a...@p...wp.pl> wrote in message
> [...]
    pośredniczące ?
    > Słyszałem, że do Kanady jest się dużo łatwiej dostać niż do USA.

    wejdz na alt.pl.kanada

    Pozdrawiam
    R.