PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prace programistyczne w ramach stosunku pracy- wątpliwości.

  • 1. Data: 2014-08-03 21:12:05
    Temat: Prace programistyczne w ramach stosunku pracy- wątpliwości.
    Od: n...@g...com

    Mam licencję Delphi XE 2 pro. Pracodawca kupi ode mnie /udzielam licencji/ program,
    który wykonałem poza stosunkiem pracy używając licencjonowanego Delphi, jednak w
    pracy chcieliby, żebym ewentualne późniejsze modyfikacje robił w ramach stosunku
    pracy. Pracodawca nie dysponuje licencją Delphi.

    Można tak ? Sądzę, że jest tak: W ramach stosunku pracy- na delphi kupionym przez
    pracodawce mogę wszystko, ale jeżeli licencję na Delphi mam ja, to chyba nie mogę,
    ponieważ byłoby to użyczenie narzędzia, którym pracodawca nie dysponuje. Mam rację ?
    Ktoś się wczytał w licencję Embarcadero ?

    I przy okazji.
    1. Chcę im udzielić licencji "wieczystej",zezwalającej na używanie programu bez prawa
    dalszej dystrybucji/użyczania/dekompilacji itp, ograniczając moją odpowiedzialność do
    wysokości wynagrodzenia. Czy określenie "licencja niewyłączna" jest tu wystarczające
    ? Może ktoś się podzielić wzorem licencji na priv ?

    2. Jak się mają ewentualne prace w ramach stosunku pracy /jak np kupią delphi/ do
    moich praw autorskich ?
    PS. Na teraz nie mam DG, ta licencja to jednorazówka wynikająca ze specyficznych
    potrzeb pracodawcy.