PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca zdalna dla firmy z Unii Europejskiej

  • 1. Data: 2007-05-24 06:19:47
    Temat: Praca zdalna dla firmy z Unii Europejskiej
    Od: Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>

    Firma z Niemiec chce, abym pracował dla niej zdalnie przy produkcji
    oprogramowania. Ta firma nie ma siedziby w Polsce.

    - Jakie formy prawne mamy do wyboru?
    - Czy muszę lub czy opłaca się zakładać w tym celu D.G. lub Sp. z
    o.o.?
    - Gdzie o tym poczytać? Ostro googlowałem, ale brak konkretów.

    Nie jestem prawnikiem. Od czego zacząć by rozpoznać temat? Z góry
    serdecznie dziękuję!

  • 2. Data: 2007-05-24 07:33:14
    Temat: Re: Praca zdalna dla firmy z Unii Europejskiej
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Piotr 'Qertoip' Włodarek wrote a message concerning to following matters on
    2007-05-24 08:19:
> [...]
    > - Gdzie o tym poczytać? Ostro googlowałem, ale brak konkretów.
    >
    > Nie jestem prawnikiem. Od czego zacząć by rozpoznać temat? Z góry

    hmm .. a masz pracowac jako wolny strzelec czy na stale? ogolnie to polska ma
    raczej z niemcami podpisana umowe o unikaniu podwojnego opodatkowania, wiec nie
    bedziesz mial problemu, jesli oni zaplaca wszystkie podatki u siebie, a Tobie
    zaplaca pensje netto.
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 3. Data: 2007-05-24 10:05:23
    Od: Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>

> [...]
    > bedziesz mial problemu, jesli oni zaplaca wszystkie podatki u siebie, a Tobie

    Na stałe.

    Coś nie wydaje mi się, żebym nie musiał w Polsce zapłacić żadnego
    podatku. Nie mam o tym temacie pojęcia, ale potencjalnie grożą:
    podatek dochodowy, ZUS, VAT i cło. Jak to ugryźć?

  • 4. Data: 2007-05-24 10:06:37
    Od: Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>

  • 5. Data: 2007-05-29 20:33:37
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia 24 May 2007 03:05:23 -0700, Piotr 'Qertoip' Włodarek napisał(a):

    > Na stałe.
    >
    > Coś nie wydaje mi się, żebym nie musiał w Polsce zapłacić żadnego
    > podatku. Nie mam o tym temacie pojęcia, ale potencjalnie grożą:
    > podatek dochodowy, ZUS, VAT i cło. Jak to ugryźć?

    Niech ciebie zatrudnią jako telepracownika. Co prawda jest okres
    przejściowy, ale jeśli bardzo im zalezy - bez problemu załatwią ci
    pozwolenie na pracę.

    Obowiązuje zasada, że pracownik z Polski, który przepracował legalnie, na
    podstawie zezwolenia, bez przerwy, 12 miesięcy w zatrudnieniu na podstawie
    stosunku pracy, i w tym czasie miał miejsce pobytu w Niemczech, otrzymuje -
    na wniosek -nieograniczony dostęp do otwartego rynku pracy
    (ARBEITSBERECHTIGUNG EU) i może poszukiwać zatrudnienia według własnego
    wyboru.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net