PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w charakterze aktuariusza - pytania i spostrzeżenia

  • 1. Data: 2010-09-21 13:11:18
    Temat: Praca w charakterze aktuariusza - pytania i spostrzeżenia
    Od: Adam <tooposh@[usunto]gazeta.pl>

    Witam.

    Interesują mnie informacje na temat pracy w charakterze aktuariusza.
    Wiem, że 4 października bieżącego roku odbędzie się egzamin z
    matematyki finisowej dopuszczający do wykonywania powyższego zawodu.
    Osoby, które układają zadania na egzamin to przede wszystkim naukowcy
    z Wydziału Matematyki Uniwersytetu Warszawskiego.

    Wobec tego nasuwa się pytanie: ile nowych aktuariuszy nasza gospodarka
    co roku potrzebuje potrzebuje? Prawdopodobnie w Deloitte Polska
    istnieje spółka w której pracują osoby zajmujące się doradztwem
    aktuarialnym. Ile z nich posiada licencję aktuariusza, tego nie wiem.
    Być może, że świadczą usługi aktuarialne dla Europy i reszty świata.

    Z prasy wyczytałem, że Wydział Zarządzania Politechniki Lubelskiej
    planuje otwarcie studiów podyplomowych z matematyki finansowej. Czy
    warto takie studia robić???
    Według mnie to strata czasu i pienędzy, własnych lub unijnych.

    Proszę o ustosunkowanie się do mojej wypowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Adam