PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres wypowiedzenia miesiąc czy już 3 miesiące ?

  • 1. Data: 2010-09-23 06:30:46
    Temat: Okres wypowiedzenia miesiąc czy już 3 miesiące ?
    Od: Bartek <s...@i...gazeta.pl>

    Witam,
    pracę rozpocząłem 1 października 2007r.

    Czy składając teraz wypowiedzenie przed 30 września, będę miał 1 miesiąc
    okresu wypowiedzenia czy już 3 miesiące?

    --
    Pozdrawiam,
    Smolk

  • 2. Data: 2010-09-23 06:35:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-23 08:30, Bartek pisze:
    > Witam,
    > pracę rozpocząłem 1 października 2007r.
    >
    > Czy składając teraz wypowiedzenie przed 30 września, będę miał 1 miesiąc
    > okresu wypowiedzenia czy już 3 miesiące?

    3 miesiące. Jeśli w trakcie trwania miesięcznego okresu wypowiedzenia
    pracownik przekracza 3 lata pracy, to przysługuje mu 3-miesięczne
    wypowiedzenie, choćby było ono jeszcze nienależne w dniu wypowiedzenia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-09-23 18:31:52
    Od: "grzesiek" <g...@g...pl>

> [...]
    > pracownik przekracza 3 lata pracy, to przysługuje mu 3-miesięczne
    > wypowiedzenie, choćby było ono jeszcze nienależne w dniu wypowiedzenia.

    A czasami przydałoby się żeby nadal był miesiąc, bo jak ja znajdę lepszą
    pracę to wolałbym rozstać się szybciej, ale jak mnie zwalniają to lepiej 3
    miesiące. Sam już nie wiem, ale to chyba odwieczny dylemat po której stronie
    kierownicy się siedzi. :(

    pozdrawiam

    grzesiek

  • 4. Data: 2010-09-30 15:56:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i7g6ep$kij$1@inews.gazeta.pl grzesiek
    <g...@g...pl> pisze:

    > A czasami przydałoby się żeby nadal był miesiąc, bo jak ja znajdę lepszą
    > pracę to wolałbym rozstać się szybciej, ale jak mnie zwalniają to lepiej
    > 3 miesiące.
    Pewnie byś i wolał tylko, widzisz, prawo nie jest jakoś tworzone pod ciebie.
    Dziwne, nie?

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-10-05 16:04:02
    Od: "grzesiek" <g...@g...pl>

    > Pewnie byś i wolał tylko, widzisz, prawo nie jest jakoś tworzone pod
    > ciebie.
    > Dziwne, nie?
    >
    > --
    > Jotte

    Nie, nie dziwne, zawsze przestrzegałem prawa i zmieniałem nie raz i nie dwa
    pracę zgodnie z przepisami, bo to chyba oczywiste.
    Zawsze się chce tego, czego akurat w danym momencie nie można mieć, na
    szczęście pracodawcy w moim przypadku zawsze szli mi na rękę i zwalniałem
    się w takim czasie jaki mi akurat pasował.

    Natomiast zdaje się, że nie odczytałeś/aś nutki sarkazmu w moim poście, ale
    cóż, trudno.

    pozdrawiam

    grzesiek

  • 6. Data: 2010-10-05 16:21:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8fi9d$g2a$1@inews.gazeta.pl grzesiek
    <g...@g...pl> pisze:

    > Nie, nie dziwne, zawsze przestrzegałem prawa i zmieniałem nie raz i nie
    > dwa pracę zgodnie z przepisami, bo to chyba oczywiste.
    Nie wiem co oczywistego ma byc w tym, że - jak twierdzisz - nie raz i nie
    dwa zmieniałeś pracę.
    BTW - a ile razy praca zmieniała ciebie. ;)

    > Zawsze się chce tego, czego akurat w danym momencie nie można mieć
    Wcale nie zawsze. Wiele osób ma jednak chcenia racjonalne.

    > Natomiast zdaje się, że nie odczytałeś/aś nutki sarkazmu w moim poście,
    > ale cóż, trudno.
    Tam nie było żadnego sarkazmu. Sarkazm to był w moim. Nie odczytałeś - nie
    szkodzi.

  • 7. Data: 2010-10-06 18:46:36
    Od: "grzesiek" <g...@g...pl>

    > BTW - a ile razy praca zmieniała ciebie. ;)

    Nigdy, poprostu z definicji nie pracuje dluzej niż 3 lata w jednej firmie, a
    ponieważ charakter mojej pracy pozwala mi na podróże po całym świecie to
    korzystam z tego :)

    > Wcale nie zawsze. Wiele osób ma jednak chcenia racjonalne.

    Czyli nie spełniają ( te osoby ) swoich pragnień, tylko dostosowuję się do
    tego, do czego zmusza je życie, ( żeby nie było, że jak chce kogoś okraść
    albo zabić to, to robie - bez takich sugesti proszę, rozmawiamy/piszemy na
    poważnie). Ja poprostu mam tą możliwość, że mogę mieć "chcenia" nie
    koniecznie racjonalne - mam możliwość wyboru - miesiąc albo trzy wymówienia
    (wracając do wątku).

    > Tam nie było żadnego sarkazmu. Sarkazm to był w moim. Nie odczytałeś - nie
    > szkodzi.

    Obawiam się, że ta dyskusja zaczyna wkraczać na nurty filozoficzne.

    pozdrawiam

    grzesiek

  • 8. Data: 2010-10-06 21:02:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8ig6d$bd0$1@inews.gazeta.pl grzesiek
    <g...@g...pl> pisze:

    > Nigdy, poprostu z definicji nie pracuje dluzej niż 3 lata w jednej
    > firmie,
    Dziwne. Tak szybko paskudzi się atmosfera wokół ciebie i wiejesz?

    > a ponieważ charakter mojej pracy pozwala mi na podróże po całym
    > świecie to korzystam z tego :)
    Stewardessa?
    Może, ale piszesz jakoś ciągle z tego samego miejsca świata.

    > Czyli nie spełniają ( te osoby ) swoich pragnień, tylko dostosowuję się
    > do tego, do czego zmusza je życie
    Na tym właśnie polega racjonalizm. I pragmatyzm.
    Krótko mówiąc zdrowy rozsądek.

    > Ja poprostu mam tą możliwość, że mogę
    > mieć "chcenia" nie koniecznie racjonalne - mam możliwość wyboru -
    > miesiąc albo trzy wymówienia (wracając do wątku).
    Po prostu (piszemy oddzielnie - przyp. mój) każdy może mieć "chcenia"
    niekoniecznie (piszemy łącznie - przyp. mój) racjonalne. Ba - może je nawet
    próbować realizować. Granica nonsensu jest często nieostra.

    > Obawiam się, że ta dyskusja zaczyna wkraczać na nurty filozoficzne.
    Czasem to nic złego, ale skoro czujesz się na takim gruncie niepewnie (a i
    ja za nim za bardzo nie przepadam) to wystarczy nie pozwolić jej nań
    wkroczyć.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-10-07 07:52:12
    Od: "grzesiek" <g...@g...pl>

    > Czasem to nic złego, ale skoro czujesz się na takim gruncie niepewnie (a i
    > ja za nim za bardzo nie przepadam) to wystarczy nie pozwolić jej nań
> [...]

    Poddaje się, zrobiłeś/aś ze mnie głupka, jesteś wielki/a i najmądrzejszy/a.

    Gratulacje, to prawdziwa przyjemność spotkać kogoś tak wyedukowanego i
    obytego w zwyczajach.
    Szkoda tylko, że nie potrafisz się podpisać pod swoimi postami z imienia, a
    adrs e-mailowy tez masz anonimowy, może boisz się, że ktoś znajomy mógłby
    przeczytać Twoje posty i zweryfikować wszystko co piszesz.
    Aha, nie tylko stewardessa/steward to zawody, które pozwalają podróżować, i
    nie zawsze w pracy jest dostęp do ogólnodostępnego internetu (np.: środek
    pustyni albo 300-400 km od brzegu oceanu), no ale Ty zapewne o tym wiesz, bo
    na wszystko masz gotową odpowiedź.

    mimo wszystko pozdrawiam

    grzesiek

    PS.: Jak mniemam zapewne nastąpi zjadliwa odpowiedź, jak zawsze anonimowa,
    bo tak łatwiej.

  • 10. Data: 2010-10-07 15:46:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8ju87$oa1$1@inews.gazeta.pl grzesiek
    <g...@g...pl> pisze:

    > Poddaje się, zrobiłeś/aś ze mnie głupka
    Ja???

    > Szkoda tylko, że nie potrafisz się podpisać pod swoimi postami z
    > imienia,
    Komu szkoda, temu szkoda - co mnie to obchodzi?
    Zresztą już wiele razy deklarowałem, że mogę się podpisać nie tylko
    imieniem, lecz także nazwiskiem jeśli komuś tak bardzo zależy.

    > a adrs e-mailowy tez masz anonimowy,
    Moja sprawa. Mail działa - możesz mi przygadać na priva, jeśli pragniesz.
    A podaję taki, jak mi się spodoba. Mógłbym podać cokolwiek i nic nikomu do
    tego.

    > Aha, nie tylko stewardessa/steward to zawody, które pozwalają
    > podróżować
    Poważnie?
    Cóż, po prostu takie było moje pierwsze skojarzenie.
    Gdybym napisał pomocnik asystenta kamerzysty ekipy dziennikarskiej też byś
    marudził.

    > PS.: Jak mniemam zapewne nastąpi zjadliwa odpowiedź,
    Jak widzisz źle mniemałeś.

    --
    Jotte