PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedzialność za szkodę nieumyślną - stosunek pracy vs umowa o dzieło

  • 1. Data: 2014-09-21 09:29:12
    Temat: Odpowiedzialność za szkodę nieumyślną - stosunek pracy vs umowa o dzieło
    Od: g...@g...com

    Jaka jest (jeżeli jest) odpowiedzialność pracownika zatrudnionego na podstawie umowy
    o pracę za ewentualną szkodę spowodowaną w toku wykonywania obowiązków (nie dotyczy
    oczywiście winy umyślnej) , a jaka za tą samą szkodę powstałą przy wykonaniu umowy o
    dzieło ?

    Mógłby mi ktoś przybliżyć pojęcie "rażące niedbalstwo" i pokrewne terminy, na ile
    jest to pojęcie pojemne i dające się wykorzystać przy wyjątkowo złej woli stron ?

    Pytam o w/w sprawy, gdyż dla pracodawcy mam przygotować program i wchodzą w grę oba
    w/w warianty. Jednocześnie chciałbym ograniczyć odpowiedzialność za szkody nieumyślne
    do wysokości wynagrodzenia za wykonana pracę. Wiele licencji programów dostępnych na
    rynku (od micorsoftu poczynając, poprzez programy fakturujące do dużych systemów
    księgowych) wyłącza w ogóle jakąkolwiek odpowiedzialność za szkody z wyłączeniem winy
    umyślnej, sądzę jednak że jest to zbyt daleko posunięte asekuranctwo.
    M.

  • 2. Data: 2014-09-21 09:39:17
    Od: g...@g...com

> [...]
    dotyczy oczywiście winy umyślnej) , a jaka za tą samą szkodę powstałą przy wykonaniu

    Poprawka: chodzi o różnicę odpowiedzialności stosunek pracy/ umowa o dzieło a
    ściślej: udzielenie licencji na program

  • 3. Data: 2014-09-21 14:44:14
    Od: "Crocodile" <J...@j...com>

    coś motasz