PracaGrupypl.praca.dyskusje › Niepubliczne ZOZ a kodeks pracy

  • 1. Data: 2006-11-18 21:58:09
    Temat: Niepubliczne ZOZ a kodeks pracy
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    pracuję w prywatnej klinice na stanowisku IT. Czy obowiązuje mnie normalny
    kodeks pracy? Kadrowa "pocieszyła" mnie, że ten kodeks pracy, na podstawie
    którego pracuja pracownicy społek nie obowiązuje w niepublicznym zakładzie
    opieki zdrowotnej. Dokładnie chodzi o pracę w soboty i niedzielę i
    wynagrzodzenie z tego tytułu lub dzień wolny. Otóż otrzymałem odpowiedź, że
    to nie obowiązuje i jeśli szef nakaże mi przyjść w sobotę lub niedzielę do
    pracy to muszę to spełnić za friko. Trochę mi się to niepodoba. Czy ktoś zna
    temat kodeksu pracy w niepublicznym ZOZ?

    Druga sprawa. Właścicielem kliniki jest osoba fizyczna. Umowa o pracę ze mną
    została podpisana, ale nie podstęplowana pieczątką imienną właściciela
    firmy. Czy taka umowa jest ważna? Mam na umowie jakis bazgroł bez
    pieczątki.... Poważna klinika w Polsce zaznaczam....;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-11-18 22:14:25
    Temat: Re: Niepubliczne ZOZ a kodeks pracy
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: ejnvm9$oom$...@a...news.tpi.pl,
    Paweł <m...@p...onet.pl> napisal:

> [...]
    > mi przyjść w sobotę lub niedzielę do pracy to muszę to spełnić za
    > friko. Trochę mi się to niepodoba. Czy ktoś zna temat kodeksu pracy w

    Spytaj kadrowa o takowy przepis. Jak jest taka "madra" to powinna potrafic
    to odpowiedzio to uzasadnic.Jak sie zacznie wymigiwac to bedziesz miec
    odpowiedz.

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 3. Data: 2006-11-19 13:39:39
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 18 Nov 2006 22:58:09 +0100, Paweł <m...@p...onet.pl>
    w <ejnvm9$oom$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

> [...]
    > pracy to muszę to spełnić za friko. Trochę mi się to niepodoba. Czy ktoś zna
    > temat kodeksu pracy w niepublicznym ZOZ?

    W skrócie - pierdoli.
    Zapytaj się o podstawę prawnątego, że ustawa regulująca stosunek pracy
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej akurat ciebie nie dotyczy.

> [...]
    > firmy. Czy taka umowa jest ważna? Mam na umowie jakis bazgroł bez
    > pieczątki.... Poważna klinika w Polsce zaznaczam....;)

    Maszp odpis i w razie czego dałoby się grafologicznie ustalić, że
    podpisał to szef?
    No to jesteś kryty.

    --
    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 4. Data: 2006-11-19 14:36:26
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > została podpisana, ale nie podstęplowana pieczątką imienną właściciela
    > firmy. Czy taka umowa jest ważna?

    Stawiam teze, że ludzie w Polsce przestana głosować na socjalistów, gdy
    zrozumieją, że:
    - meldunek nie daje prawa do mieszkania
    - pieczątka jest tylko narzędziem do szybkiego "pisania"

    Kto się zgadza?

    --
    vertret

  • 5. Data: 2006-11-19 14:42:57
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "vertret" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > - pieczątka jest tylko narzędziem do szybkiego "pisania"
    > Kto się zgadza?

    Fakt, ale zamiast tego powinien być czytelny podpis. A tutaj chodzi o
    to, że podpis jest nieczytelny - a jeżeli taki to powinna być i
    pieczątka -> imo.

    Chociaż to nie neguje ważności umowy. Dostajesz pensje, podpisujesz się
    na liście płac.. umowa o prace jest ważna.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2006-11-19 22:06:07
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Fakt, ale zamiast tego powinien być czytelny podpis. A tutaj chodzi o
    > to, że podpis jest nieczytelny - a jeżeli taki to powinna być i
    > pieczątka -> imo.

    Prawnie nie ma czegoś takiego jak czytelny podpis. Jest po prostu podpis.
    Jak jest konflikt i jedna ze stron poddaje w wątpliwość autentyczność
    bazgroła to zaczyna działać grafolog.
    Wolałbyś mieć umowę podpisana "nieczytelnie" przez stronę umowy, czy
    "czytelnie" przez szwagra strony?

    --
    vertret

  • 7. Data: 2006-11-20 22:52:51
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Sat, 18 Nov 2006 22:58:09 +0100, Paweł napisał(a):

> [...]
    > pracy to muszę to spełnić za friko. Trochę mi się to niepodoba. Czy ktoś zna
    > temat kodeksu pracy w niepublicznym ZOZ?

    Albo źle powtórzyłeś albo macie kadrową idiotkę. Tak czy inaczej KP
    oczywiście obowiązuje, a co do pracy w niedziele i święta polecam KP, Art.
    151. Powinno sporo wyjaśnić.

    Adam