PracaGrupypl.praca.dyskusje › Na jakiej zasadzie zatrudnia się studenta i za ile

  • 1. Data: 2004-04-29 16:51:16
    Temat: Na jakiej zasadzie zatrudnia się studenta i za ile
    Od: Przemysław Kantyka <k...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie.

    Jestem studentem 3 roku i właśnie jestem w trakcie negocjacji płacy za
    pracę.

    Praca ta polega na pisaniu aplikacji w Microsoft Visual C++ przy użyciu
    bibliotek dot. CADa
    Pracuję ok 10-12 godzin tygodniowo w siedzibie firmy (biurze) w jednym z
    większych miast w Polsce.
    Zatrudniony będę na umowę o dzieło bądź umowę zlecenie.
    Składkę zdrowotną opłaca mi uczelnia więc są niższe koszty mojego
    utrzymania. Ubezpieczenie zdaje się
    ze też opłaca mi uczelnia (ale tego nie jestem pewien)
    Nie mam wcześniejszego doświadczenia zawodowego ale znam C/C++, Buildera,
    technologie sieciowe
    (HTML, CSS, PHP, MySQL), Pascal (Delphi).
    Jak na swój stopień rozwoju zawodowego myślę że jestem całkiem dobry w tym
    co robie (czyt. w programowaniu).

    Pierwsze pytanie - jak wygląda umowa między mną a pracodawcą tak abym ja
    na tym jak najmniej stracił? To
    Moje drugie pytanie dotyczy zarobków - tzn. ile myślicie że powinienem
    oczekiwać np w przeliczeniu na godzine.

    Z góry wielkie dzięki za odpowiedź (i proszę o zaznaczenie czy to kwota
    netto czy brutto).
    --
    Krycek

  • 2. Data: 2004-04-29 16:55:08
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kantyka" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Moje drugie pytanie dotyczy zarobków - tzn. ile myślicie że powinienem
    > oczekiwać np w przeliczeniu na godzine.

    10zł/h to tak jakbyś rowy kopał...

  • 3. Data: 2004-04-29 17:24:02
    Od: "Muertius" <m...@w...pl>

> [...]
    > utrzymania. Ubezpieczenie zdaje się
    > ze też opłaca mi uczelnia (ale tego nie jestem pewien)

    to ze koszty utrzymania sa nizsze nie znaczy ze dostaniesz wiecej...

    > Moje drugie pytanie dotyczy zarobków - tzn. ile myślicie że powinienem
    > oczekiwać np w przeliczeniu na godzine.

    mam znajomych informatykow z polibudy gdanskiej ktorzy ciesza sie z 7,5zl/h
    wiekszosc pracodawcow wychodzi z zalozenia ze student nie potrzebuje wiele
    pieniedzy...10zl/h to rozsadne pieniadze....
    bierz ile sie da i zdobywaj doswiadczenie ...

  • 4. Data: 2004-04-29 18:48:16
    Od: Przemysław Kantyka <k...@w...pl>

    > pieniedzy...10zl/h to rozsadne pieniadze....
    > bierz ile sie da i zdobywaj doswiadczenie ...

    Hmm - mam nadzieję że przynajmniej o kwocie na rękę mówisz ;)

    --
    Krycek

  • 5. Data: 2004-04-30 00:02:40
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Muertius" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pieniedzy...10zl/h to rozsadne pieniadze....
    > bierz ile sie da i zdobywaj doswiadczenie ...

    większej bzdury dawno nie czytałem...

    moja rada:
    Ceń się od samego początku zawodowej kariery, bo nikt inny Cię
    nie doceni. Dychę za godzinęto jak ktośwyżej napisał płacą za
    kopanie rowów. Jak pracujesz głową, kosztujesz znacznie więcej.
    L.

  • 6. Data: 2004-04-30 04:40:34
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

> [...]
    > nie doceni. Dychę za godzinęto jak ktośwyżej napisał płacą za
    > kopanie rowów. Jak pracujesz głową, kosztujesz znacznie więcej.
    Az sie prosi cytat ze znanego filmu "jak posiedzisz dwa lata na bezrobociu
    ........." Znajomi ktorzy powrocili zza ocenu twierdza ze ci ktorych
    mierzila stawka 3$ i szukali czgos lepszego zamiast pracowac i szukac,
    konczyli zwykle na zbieraniu puszek po piwe :-((
    Irek

  • 7. Data: 2004-04-30 05:59:34
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Irek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mierzila stawka 3$ i szukali czgos lepszego zamiast pracowac i szukac,
    > konczyli zwykle na zbieraniu puszek po piwe :-((

    To wyżej to niby do mnie? hue hue
    Pracuję od dziesięciu lat, od zawsze na swoim i nigdy nie
    byłem dłużej niż kilka dni bez zajęcia. I pomimo stosunkowo
    wysokich stawek jest tak cały czas. ;-)
    A znajomi za oceanem pracują i mają się dobrze ;-)))
    L.

    PS
    nie wiem skąd słowa które zacytuję: "równać trzeba zawsze do góry
    mój panie, nigdy w dół"

  • 8. Data: 2004-04-30 06:53:01
    Od: "Muertius" <m...@w...pl>

    > większej bzdury dawno nie czytałem...

    tego ze informatyk dostaje 7zl/h i nie placze??
    nic nie poradze ze zaden z moich znajomoych studentow nie dostaje wiecej jak
    10zl/h -czyzby nieudolnosc? (polibuda gdanska)

> [...]
    > nie doceni. Dychę za godzinęto jak ktośwyżej napisał płacą za
    > kopanie rowów. Jak pracujesz głową, kosztujesz znacznie więcej.

    gdzie mozna kopac rowy za 10zl/h??-znam mnostwo osob ktore za te pieniadze
    by to robilo- moze w warszawie tak jest ale nie tu...
    przecietny student pracuje w hipermarkecie za 5zl/h brutto- roznoszenie
    gazet i ulotek to max 10zl....
    pracowanie glowa masz racje kosztuje wiecej ale jak uda znalezc sie cos
    dobrze platnego znalezc...
    cen sie od samego poczatku zawodowej kariery to zostaniesz bezrobotnym -
    chyba ze jestes naprawde dobry w tym co robisz ...

  • 9. Data: 2004-04-30 06:56:21
    Od: "Muertius" <m...@w...pl>

    > Hmm - mam nadzieję że przynajmniej o kwocie na rękę mówisz ;)

    10zl brutto to max jaki czeka osoby na studiach dziennych na politechnice
    gdanskiej - znam tylko 1 osobe dostajaca 15zl/h - reszta marzy o takich
    zarobkach...

  • 10. Data: 2004-05-02 08:46:40
    Od: jurson <j...@o...pl>

> [...]
    > wysokich stawek jest tak cały czas. ;-)
    > A znajomi za oceanem pracują i mają się dobrze ;-)))
    tu sam sobie odpowidasz parcujesz 10 lat, na swoim, masz jakąś pozycję
    na rynku, zaczynałeś w czasach dobrych dla informatyków, teraz masz
    doświadczenie to możesz się cenić. Niestety bez doświadczenia
    niezależnie czy na studiach czy zaraz po teraz możesz dostać max 10zł/h
    i trzeba się cieszyć jeśli to netto. Programistów jest teraz dużo i nie
    wchodzę tu w standardową polemikę czy dobrych czy złych.
    Inna sprawa, że kilka miesięcy doświadczenia zazwyczaj podnoszą te
    zarobki dość znacznie. Tak było w moim i znajomych przypadku. (Właśnie
    kończę studia).
    Jedno co powiem brać co dają i zdobywać doświadczenie a sie bedzie mozna
    cenic jak kolego