PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sie zabezpieczyc? - gwar.zatrudnienia?

  • 1. Data: 2004-12-13 13:38:52
    Temat: Jak sie zabezpieczyc? - gwar.zatrudnienia?
    Od: "MarekC" <m...@h...com>

    Witam.
    Najprawdopodobniej zmienie prace ze skroconym 1 miesiecznym wypowiedzeniem,
    czyli pewnie od lutego bede mogl podjac nowa. I teraz - jak od nowego
    pracowawcy uzyskac pewnosc, ze do lutego nie zatrudni kogos innego, albo
    inaczej czy w lutym mnie zatrudni (jak juz z obecnej odejde?)

    Dodatkowe pytanie - pracuje w obecnej kilka lat, nie mam doswiadczenia ze
    zmiana pracodawcy. Powiniennem najpierw swojemu szefowi wreczyc wypowiedzenie
    (wczesniej rozmawiajac bo jestesmy na ty) czy po rozmowie z szefem do
    sekretariatu, czy do prezesa? Moj kierownik musi cos podpisac? zgode ?

    MarekC

  • 2. Data: 2004-12-13 13:56:16
    Temat: Re: Jak sie zabezpieczyc? - gwar.zatrudnienia?
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 13 Dec 2004 14:38:52 +0100, MarekC <m...@h...com> napisał:

    > Witam.
    > Najprawdopodobniej zmienie prace ze skroconym 1 miesiecznym
    > wypowiedzeniem,

    A skad wiesz, ze zaklad wyrazi zgode na skrocone wypowiedzenie?
    Rozmawiales z kims kompetentnym na ten temat?

    > czyli pewnie od lutego bede mogl podjac nowa. I teraz - jak od nowego
    > pracowawcy uzyskac pewnosc, ze do lutego nie zatrudni kogos innego, albo
    > inaczej czy w lutym mnie zatrudni (jak juz z obecnej odejde?)

    Najbezpieczniej (chociaz rzadko praktykowane) podpisac z nowym pracodawca
    wczesniej umowe o prace rozpoczynajaca sie od dnia...

> [...]
    > (wczesniej rozmawiajac bo jestesmy na ty) czy po rozmowie z szefem do
    > sekretariatu, czy do prezesa? Moj kierownik musi cos podpisac? zgode ?

    Sekretariat za pokwitowaniem na Twojej kopii - ale ten skrocony
    okres....musiesz wczesniej ustnie miec wszystko dograne - i wtedy mozesz
    np przez kierownika (tez za pokwitowaniem) przekazac. Moga nie wyrazic
    zgody na skrocony okres wypowiedzenia i zostaniesz na trzymiesiecznym
    tracac jednoczesnie miejsce od lutego u nastepnego pracodawcy - dobrze sie
    upewnij, czy sie dogadales.

    pzd
    Krzysztof

  • 3. Data: 2004-12-13 15:08:40
    Od: "MarekC" <m...@h...com>

    > A skad wiesz, ze zaklad wyrazi zgode na skrocone wypowiedzenie?
    > Rozmawiales z kims kompetentnym na ten temat?

    Mam taka nadzieje po rozmowie z kadrowa - ostatnio bywaly zwolnienia z przyczyn
    ekonomicznych, dyrekcja nie wyrazala sprzeciwu na miesiac.

    Dzieki za informacje.

    --
    MarekC

  • 4. Data: 2004-12-13 17:37:25
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik MarekC napisał:

    > Mam taka nadzieje po rozmowie z kadrowa - ostatnio bywaly zwolnienia z przyczyn
    > ekonomicznych, dyrekcja nie wyrazala sprzeciwu na miesiac.

    To moze lepiej bez wypowiedzenia(porozumienie stron) i od razu do nowej
    pracy?

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2004-12-22 17:44:41
    Od: "zbigio" <z...@o...pl>

> [...]
    > pracowawcy uzyskac pewnosc, ze do lutego nie zatrudni kogos innego, albo
    > inaczej czy w lutym mnie zatrudni (jak juz z obecnej odejde?)
    Moja żona uzyskała od przyszłego pracodawcy list intencyjny w sprawie jej
    przyszłego zatrudnienia. Nie wiem co w nim jest bo niestety nie ma czasu go
    odebrać z biura . Jednak po rozmowie z prawnikiem zajmującym się w jej
    obecnej firmie prawem pracy dowiedziała się że najlepszym rozwiązaniem
    zabezpieczającym jej interesy jest umowa przedwstępna o pracę. Jeśli nie
    masz zakazu konkurencji to możesz iść na urlop pod koniec okresu
    wypowiedzenia i w tym czasie zacząć pracę u nowego chlebodawcy.

> [...]
    > (wczesniej rozmawiajac bo jestesmy na ty) czy po rozmowie z szefem do
    > sekretariatu, czy do prezesa? Moj kierownik musi cos podpisac? zgode ?
    wszystko zależy od układów w firmie.
    Możesz załatwiać przez swojego przełożonego lub bezpośrednio perzez kadry.
    Moja żona dała wypowiedzenie swojemu kierownikowi, ten poszedł do swojego
    przełożonego który nie zgodził się na skrócenie okresu wypowiedzenia. Po tym
    fakcie żona stwierdziła że bolą ją palce od pisania na klawiaturze i idzie
    na zwolnienie z tego powodu ;). Jeśli zaś szefostwo przychyli się do jej
    prośby o skrócenie okresu wypowiedzenia to ona mimo bólu będzie pracować. No
    i dopięła swego, czego i Tobie życzę
    powodzenia
    ZbigiO